Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،پیرامون شخصیت امام خمینی(ره اظهار داشت: بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) فرصت مناسبی برای بازخوانی ابعاد شخصیت ایشان و مروری بر آرمان و اهداف آن حضرت می‌باشد، باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران ثمره تلاش و کوشش امام بزرگوار است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی زمانی این انقلاب زنده است که آن آرمان ها و اهداف امام(ره) هم زنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حضرت امام(ره) در عصر حاضر مصداق انسان کامل وارسته الهی هستند که در بعد علمی و عملی اسوه و الگو می باشند و به همین جهت سخنان ایشان نافذ است؛ امام بزرگوار در بعد علمی یک فقیهی کامل، اصولی متبهر، مفسری ژرف اندیش، عارفی وارسته،  فیلسوفی نام آور و مجتهد آگاه به زمان و مکان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: نظرات امام خمینی(ره) در بین فقهاء و محافل حوزه‌های علمیه همواره مورد توجه و عنایت بوده است و ایشان در بعد عملی نیز الگوی اسوه و تقوای عملی بوده اند و از هر گونه تجمل و وابستگی به دور بودند، یعنی یک شخصیت به تمام معنایی که جا پای مولی الموحدین امام علی علیه السلام گذاشتند.

وی اذعان داشت: امام (ره) در بعد سیاسی یک شخصیت سیاستمدار و شجاع به حساب می‌آیند، ایشان از نظر دشمن شناسی، زمان شناسی و مردم شناسی بی نظیر بودند؛ امامی که با انگیزه الهی قیامی را آغاز کردند که منشا تحول جهان شد و مردم را به مبارزه با شاه و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ترغیب کرده اند که امروز این دعوت به مبارزه جهانی است و همگان باید در آن شرکت کنند، بنابراین اگر جهان روزی بخواهد روی آرامش و صلح را به خود ببنید باید با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مبارزه کند.
نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امام خمینی(ره) در عصر حاضر به سیاست مداران، کارگزاران و دولت مردان درس داده است که اگر می خواهند حکومتشان  پابرجا باشد باید با مردم مدارا و به آنها خدمت کنند چراکه خدمت به مردم یک ارزش تلقی میشود، بنابراین سیاستی می تواند موفق باشد که در خدمت مردم باشد.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: نکته دیگری که بسیار مورد توجه امام راحل در باب حکومت داری جهانی قرارگرفته بود این است که حامیان مستضعفان و مظلومان جهان  باید دشمن مستکبران و ظالمان عالم  باشند، بنابراین شعار، هدف و آرمان ایشان جهانی است، امروز اگر مردم فلسطین ، یمن و لبنان و... حمایت می شوند و اگر در برابر پادشاهان ظالم منطقه ایستادگی میکنند به دلیل پیروی از آرمان امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه مسئله اتحاد و وحدت یکی از آرمانهای اصلی امام راحل بوده است، اظهار داشت: ایشان همیشه به مسئله وحدت بین شیعیان و اهل سنت را که برای مثال جلوه  اش در حج نمایان می شود تاکید داشتند و در این زمینه آرمان های جاودانه ای را از خودشان برجای گذاشتند که امروز مورد توجه جهانیان است. 

حجت الاسلام میرعمادی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از رحلت امام بزرگوار، حقیقتا مقام معظم رهبری خلف صالح و شایسته ای برای امام(ره) بوده‌اند، مقام معظم رهبری حافظ و پاسدار آرمانهای امام بزرگوار هستند و راه ایشان را به روشنی ادامه می‌دهند و در واقع آنچه که امروز، به عظمت امام راحل در داخل و خارج کشور داریم مرهون مجاهدت های رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی است و باید گفت خداوند متعال یک ذخیره الهی برای ملت ایران بعد از رحلت امام (ره) در نظر گرفته بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام راحل امام بزرگوار حجت الاسلام امام راحل امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اردستان، اظهار کرد: خداوند متعال نسبت به آشکار و نهان انسان‌ها آگاه است و علم خداوند وسیع و گسترده بوده، هرآنچه که توسط مردم در خلوت یا آشکار انجام می‌شود مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد

وی افزود: انسان‌ها سعی کنند که با یکدیگر نیکوکار و برادر باشند و در راه خداوند یکدیگر را دوست داشته باشند همچنین اهل رحم و مهربانی باشند که این سخن بهترین دعوت برای تقوای الهی می‌تواند باشد.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: دوم اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام راحل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی تأسیس شد این نهاد در ابتدا همچون یک نهال نوپا بود اما امروزه شاخ و برگ آن گسترده شده و از نیرومندی این نهاد مقدس، دشمنان ترس دارند.

دهشیری خاطرنشان کرد: این که امروز سپاه اعلام می‌کند در صورتی که حمله‌ای کند ما نیز پاسخ خواهیم داد نشان از قدرت است و گروه‌های حماس، حشدالشعبی و حزب‌الله از نیروهای مقاومت هستند که البته خودشان به صورت مردمی وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که امنیت ایران تضمین شده است، انواع و اقسام موشک‌ها برای دفاع از ایران و حمله به دشمن آماده است که در صورت شروع حمله‌ای از سوی دشمنان‌، طبق گفته مسئولان کشوری، ایران نیز پاسخ خواهد داد و ایران در اوج اقتدار است.

امام جمعه اردستان با اشاره به سالروز تولد شهید هادی و روز شهدای ورزشکار، بیان کرد: کتاب سلام بر ابراهیم زندگی این جوان ورزشکار را بازگو می‌کند، هرگاه احساس می‌کرد خوش‌تیپی خود باعث گناه برخی‌ها می‌شود تیپ خود را تغییر می‌داد و هنگامی که احساس می‌کرد طرف مقابل او در ورزش ضعیف بوده ولی نیاز به بردن دارد خود را می‌بازاند.

دهشیری تاکید کرد: ورزشگاه‌ها باید سجدگاه ورزشکاران باشد و بعد از هر پیروزی شکر خدا را بر جای آورند، ورزشکاران شهید هادی را الگوی خود قرار دهند و امید می‌رود شاهد مدال‌آوری‌های بیشتر آنان باشیم.

کد خبر 6082562

دیگر خبرها

  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • تجدید میثاق فرماندهان ارتش با امام راحل
  • گزارش تصویری | مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان های امام راحل
  • مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن