Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:55:45 GMT

امام‌خمینی(ره) جهانیان را نسبت به حقوق خود آشنا کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۱۳۹

امام‌خمینی(ره) جهانیان را نسبت به حقوق خود آشنا کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران در دانشگاه تبریز با بیان این‌که امام‌خمینی(ره) توانستند جهانیان را نسبت به حقوق خود آشنا کنند، گفت: امام (ره) توانستند تعاملی بین الملل جهت رسیدن به اهداف بر اساس عدل، مساوات و دوری از هر گونه کژی و استبداد ایجاد کنند.

محمدعلی پرغو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) مرد بزرگی بود که در عصر حاضر زمینه سازی خوب و بصیرت افزا برای حکومت جهانی شد، مرد بزرگی که با ایثار، جانبازی و از خودگذشتگی در مبارزه‌ی جدی و بی امان با هر گونه تفکر الحادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امام راحل در جهت ایجاد نمایی از اسلام ناب محمدی که به عنوان یک اصول و ایدئولوژی در طول قرن‌ها مورد بی مهری قرار گرفته بود، عمل کردند و با بررسی و معرفی درست آن توانستند معادلات جهانی را که براساس ظلم پایه گذاری شده بود، برهم بزنند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) باعث شدند تا تمامی اندیشه‌های فکری اعم از لیبرالیسم و سوسیالیسم برهم بریزند، بیان کرد: حتی در زمان حیات آن مرد بزرگ،  سوسیالیست به طور کل  از بین رفت، امام خمینی(ره) با نگرشی بر اساس اعتقاد به وعده‌ی الهی حرکت کرده بودند و با این نگرش پیامی مبنی بر از بین رفتن امپراطوری غرب به سرکردگی شیطان بزرگ ابراز کردند.

رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران تصریح کرد:  امروز بعد از گذشت 31 سال از رحلت جان گداز امام‌خمینی(ره)،  نگرش الهی ایشان به ثمر می‌رسد و این امر صلابت و درستی این مسیر را برای ما ثابت می‌کند که این مرد بزرگ در خصوص آینده باخبر بود.

وی با بیان این‌که نگرش امام خمینی(ره) باعث شده امروز همه‌ی ملت‌های جهان با افکار و تمدن‌های مختلف در این ایام حتی با وجود کرونا به پا خواسته و همگی برای منجی عالم بشریت دعا کنند، گفت: این روش و تفکر و آرمانی بود که امام راحل با از خودگذشتگی و روشن کردن چراغ هدایت برای بشر به ارمغان آورد و امروز همه‌ی ما از این مسیر استفاده می‌کنیم و امیدواریم با تبعیت از ولایت و امامت شاهد بروز وعده‌ی الهی شویم.

پرغو وصیت نامه‌ی امام راحل را یکی از افتخارات ایشان دانست و گفت: امام خمینی(ره) وصیت نامه‌ای الهی و سیاسی نوشتند که مانند بقیه‌ی اجداد طاهرینش چراغ و راهنما برای همه‌ی بشریت و الگوی عملی در ابعاد مختلف برای تمامی انسان‌ها بود، شاید طرف مقابل و مخاطب حضرت امام، ملت شریف ایران باشد ولی ایشان در ابعاد مختلف، سبک و روشی را برای بشر مشخص کردند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

 وی ادامه داد:هیچ زمانی اسلام قائم به شخص نیست و با هیچکس عقد اخوتی نبسته است، اسلام را نباید با عمل افراد پنداشت بلکه رفتار انسان‌ها را با احکام دین مبین اسلام سنجید که تا چه حدی در چه جایگاهی قرار دارند، امروزه ولایت فقیه استمرار دهنده‌ی راه اولیا و انبیای اسلامی است، اگر می‌خواهیم راه امام را به درستی پیش ببریم باید خود را در جای جای  اسلام به عنوان عامل ببینیم، نه اینکه اعمال خود را با آن بسنجیم و ببینیم اسلام چه مسیری برای ما خواسته است.

وی افزود: ما برای دور ماندن از هر گونه راه کج، ولایت فقیه را مسیر و قطب نمای خود قرار دهیم اگر همه‌ی هدایت‌ها براساس فرمان ولی فقیه باشد قطعا این هدایت انجام شده و در راه مستقیم الهی قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از ظهر جلسه هماهنگی های مدیران شهرداری منطقه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه با بیان این که نمایشگاه کتاب بر اساس سنوات گذشته، امسال هم در مصلی برگزار خواهد شد گفت: با توجه به این مساله لازم است تمامی همکاران نهایت همکاری و مساعدت خود را با سایر نهادها برای برگزاری بهتر نمایشگاه، داشته باشند.

او گفت: به هر محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه نیاز به آماده سازی دارد و شهرداری منطقه هفت به نمایندگی از شهرداری تهران بخشی از وظایف مربوط به آماده سازی در این زمینه را بر عهده دارد و باید در زمان مقرر مصلی به صورت آراسته و آماده در اختیار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گیرد.

وی با اشاره به حجم ترافیک در معابر اطراف مصلی در زمان برگزاری گفت: لازم است هماهنگی های لازم بین شهرداری و سایر نهادها برای تامین ناوگان حمل و نقل شهری برای مخاطبان این نمایشگاه و نیز تامین پارکینگ برای خودروها فراهم شود.

شهردار این منطقه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در سال قبل گفت: نمایشگاه کتاب در سال قبل با توجه به محدودیت ها و فرصت کوتاه آماده سازی از مراسم عید فطر تا آغاز نمایشگاه به اذعان همه کارشناسان به خوبی برگزار شد و باید کاری کنیم که نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)