Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@15:15:31 GMT

آمریکا به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۲۰۸

مجید تخت روانچی طی سخنانی در نشست "بررسی تأثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر روی مقابله جهانی با ویروس کرونا" افزود: در حالیکه جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشورها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود را علیه کشورهایی که عمدتاً با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند گسترش داده و تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی خود در شرایط بحرانی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این حق همه کشورهاست که به داروها، وسایل و تجهیزات لازم برای جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا دسترسی داشته باشند، اما اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا مانعی بزرگ و جدی بر سر راه تحقق این حق ایجاد کرده است.

تخت روانچی گفت: آمریکا این ادعای بی اساس را مطرح می‌کند که تحریم‌ها شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شوند. اما محروم کردن یک کشور از دسترسی به تجارت بین المللی و نظام بانکی جهانی، توانایی آن کشور را برای دسترسی به دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق سازوکارهای مالی و تجاری موجود، به طور کامل سلب می‌کند.

وی اضافه کرد: جامعه بین المللی باید با تقویت همبستگی میان یکدیگر، در یک صف و با یک صدا، اقدامات یکجانبه غیرقانونی و نامشروع را رد و محکوم و برمبنای ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی، این بحران را به طور مؤثر کنترل کنند.

این نشست روز سه شنبه ۱۳ خرداد به ابتکار نمایندگی‌های دائم ایران، روسیه، چین، ونزوئلا، کوبا، سوریه، بلاروس، نیکاراگوئه و زیمبابوه در سازمان ملل برگزار شد و طی آن علاوه بر سفرای کشورهای برگزار کننده، تنی چند از چهره‌های علمی و بین المللی سخنرانی کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان ویروس تروریسم سازمان ملل دارو تجارت مواد غذایی تجهیزات پزشکی جامعه بین المللی ایران تروریسم سازمان ملل کوبا ویروس اقدامات یکجانبه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مجامع جهانی، مسئولیتی در توقف نسل کشی در غزه ندارند؟

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، آقای ناصر کنعانی در پیامی در فضای مجازی نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در این پیام افزود: طبق گزارش‌های رسمی، از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون، رژیم صهیونیستی به طور هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.
آقای کنعانی در پیامش با برشمردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مراکز درمانی غزه، نوشته: ادامه محاصره بیمارستان شفا و تشدید عملیات نظامی در این بیمارستان، به ویژه به آتش کشیدن ساختمان جراحی آن، محاصره و بمباران بیمارستان أمل در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به بیمارستان ناصر در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت گروه پزشکی و درمانی این بیمارستان، از اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
در بخش دیگری از پیام سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمده: بنا بر اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول کند.
آقای کنعانی در بخش دیگری از پیامش نوشته: اکنون پرسش پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهاد‌های بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

دیگر خبرها

  • اقدام عملی نهاد‌های بین المللی برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی
  • آیا مجامع جهانی، مسئولیتی در توقف نسل کشی در غزه ندارند؟
  • مجامع بین‌المللی ماشین بیانیه نویسی هستند!
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • تجمع انزجار از صهیونیست ها وحمایت از مردم غزه در شهرقدس برگزار شد
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا