Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@11:10:25 GMT

بررسي اعتبار نامه برخي وکلاي ملت

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۲۱۲

بررسي اعتبار نامه برخي وکلاي ملت

خبرگزاری آریا- دو جلسه درباره اعتراض‌های موجود در شعب و موضوع امتیاز بندی نمایندگان برای کمیسیون‌ها برگزار شد که شعبه 10 اعتبارنامه دو تن از نمایندگان مجلس آقایان صالحی و دلخوش را تائید کرده است
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دو جلسه درباره اعتراض‌های موجود در شعب و موضوع امتیاز بندی نمایندگان برای کمیسیون‌ها برگزار شد که شعبه 10 اعتبارنامه دو تن از نمایندگان مجلس آقایان صالحی و دلخوش را تائید کرده است و قرار شد تصویب آن در صحن علنی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 محمد حسین فرهنگی در تشریح دو جلسه عصر امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: شعبه 12 برای بررسی اعتبار نامه یکی از نمایندگان درخواست تمدید مهلت را داشت که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس اظهار نظر در باره موجه بودن این درخواست، بر عهده هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیل شعبه برای در خواست خود عدم دریافت پاسخ استعلام از شورای نگهبان درباره موارد مطروحه درباره یکی از نمایندگان بود که هیئت رئیسه عدم پاسخگویی درخواست تمدید برای مدت 5 روز را موجه دانست و مهلت را 5 روز دیگر تمدید کرد.
وی افزود: شورای نگهبان بایستی تا ظرف پنج روز اداری دیگر پاسخ مکاتبه شعبه 12 را درباره موارد طرح شده در ارتباط با اعتبار نامه یکی از نمایندگان بدهد که آیا هنگام انتخابات بررسی شده است یا خیر.
فرهنگی خاطرنشان کرد:جلسه دوم درباره امتیاز بندی نمایندگان برای کمیسیون‌ها بود که سوالات و ابهاماتی وجود داشت. برخی از این موارد تعیین تکلیف شد و برخی دیگر به کارگروهی محول شد تا درباره موارد مذکور اظهار نظر کارشناسی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بررسی اعتبار نامه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...

دبیرکل کانون های انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای عالی کار گفت: اگر مزد واقعی به کارگر داده و سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود هم معیشت کارگران تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارسال لایحه ارسال مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس توسط وزارت کار اظهار کرد: ما با اصلاح این مواد موافقیم به این شکل که به عنوان نمایندگان رسمی کارگران حضور پیدا کنیم، ضمن آنکه بخشی از نمایندگان دولت را می‌توان به نمایندگان مجلس اختصاص داد تا از مجلس هم نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: حتی از سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند در شورای عالی کار حضور پیدا کند. درحال حاضر جامعه بزرگی از کارگران صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف و دارای اتحادیه های صنفی هستند ولی آنها در شورای عالی کار نماینده ای ندارند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه ساختار شورای عالی کار دارای ایراد است، گفت: می‌توانیم ترکیب شورای عالی کار را با کاهش تعدادی از نمایندگان شرکای اجتماعی و افزایش تعدادی نماینده از بیرون اصلاح کنیم.در نهایت هرگونه اصلاح مواد قانون کار باید با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی باشد.
ابوی درباره تصویب دستمزد توسط مجلس نیز گفت: معتقدم اینکه به طور کلی فرایند تعیین مزد را به مجلس ببریم و در مجلس تصویب شود درست نیست و خلاف قانون کار است.اما در مقابل هر چقدر دستمزد افزایش یابد منابع تامین اجتماعی و بحث بیمه پردازی نیز تقویت می‌شود. اگر مزد واقعی به کارگر داده شود و از آن طرف سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود، هم معیشت خانوارهای کارگری تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار