Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:53:24 GMT

چین مجتمع پتروشیمی ۲۰ میلیارد دلاری می‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۳۵۱

چین مجتمع پتروشیمی ۲۰ میلیارد دلاری می‌سازد

منابع آگاه اعلام کردند که دولت چین برنامه خود را برای احداث یک پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی عظیم به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در استان شاندونگ احیا کرده است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع آگاه روز سه شنبه اعلام کردند که دولت چین برنامه خود را برای احداث یک پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی عظیم به ارزش 20 میلیارد دلار در استان شاندونگ، خانه پالایشگاه‌های مستقل این کشور، احیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث این مجتمع پتروشیمی سالهاست که در مرحله برنامه ریزی متوقف بوده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که چین، وارد کننده برتر نفت جهان، به دنبال سرمایه گذاری در زیرساخت‌های نفتی است تا بتواند اقتصاد آسیب دیده خود را در پی شیوع کرونا دوباره احیا کند.

به گفته این منابع، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز دوشنبه پروژه پتروشیمی شاندونگ یولونگ را تصویب کرد.

تحلیلگران پیش بینی کرده‌‌اند که مگا پروژه مجتمع پتروشیمی استان شاندونگ در اواخر سال 2024 به بهره برداری برسد.

واردات نفت چین در 2020 افزایش می یابدتقاضای نفت چین به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشتکاهش واردات نفت چین از عربستان و افزایش 31 درصدی واردات از روسیه

 

پتروشیمی شاندونگ یولونگ یک پالایشگاه نفت با ظرفیت فرآوری 400 هزار بشکه در روز و یک کارخانه اتیلن که 3 میلیون تن در سال تولید می‌کند. سرمایه گذاری در این پروژه 19. 7 میلیارد دلار (140 میلیارد یوان چین) خواهد بود.

برخی از پالایشگاه‌های مستقل در شاندونگ پس از آغاز فعالیت پالایشگاه‌های عظیمی در سال گذشته از جمله پتروشیمی هنگلی و پتروشیمی ژجیانگ، در ماه‌های اخیر با مشکل مواجه شده اند.

بر اساس این گزارش، پروژه پتروشیمی شاندونگ یولونگ، اگرچه با کاهش واردات به صنعت پتروشیمی چین کمک می‌کند، اما می‌تواند موجب افزایش فرآورده‌های نفتی بیش از نیاز در این کشور شود.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه