Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:45:23 GMT

دو شکارچی متخلف در دام محیط بانان گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۳۸۴

دو شکارچی متخلف در دام محیط بانان گرفتار شدند

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: دو شکارچی متخلف در ارتفاعات روستای چارچوق در حین شکار در دام محیط بانان افتادند.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با دستگیری شکارچی متخلف، اظهار کرد: شکارچی متخلف در حین شکار در ارتفاعات روستای چارچوق از توابع شهرستان ابهر توسط محیط بانان دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تک‌لول و لاشه سر یک خرگوش به دست آمد، افزود: قابل ذکر است سلاح شکاری این شکارچی غیرمجاز بوده است.

این مسئول در رابطه با دومین شکارچی دستگیر شده نیز تصریح کرد: یک شکارچی دیگر نیز در ارتفاعات روستای چارچوق از توابع شهرستان ابهر در حالی که قصد شکار داشت، به دام محیط‌بانان افتاد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: قابل ذکر است از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری (مجاز)، هفت تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک تیر چارپاره به دست آمده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه برای شکار سر هر خرگوش ۴۵۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده که افراد خاطی باید به حساب محیط زیست واریز کنند، خاطرنشان کرد: شایان ذکر است علاوه بر جریمه نقدی از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز باید قاضی پرونده مربوطه نظر دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شكار ممنوع شکارچی ابهر شکارچی متخلف محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی