Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یادآورشدند: امام بزرگوار سال‌ها پس از درگذشت ظاهری در بین ما زنده است و باید زنده بماند.

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود به شرح ذیل است:

-امام بزرگوار سال‌ها پس از درگذشت ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-امام (ره) یک انسان ذوابعاد بودند، اما روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی امام راحل یکی از خصوصیات ویژه ایشان است.

در مورد ایجاد تحول، نقش ایشان صرفاً نقش یک استاد یا معلم نبود، بلکه نقش یک فرمانده در عملیات و یک رهبر واقعی بود.

-روحیه تحول خواهی از دیر زمان در ایشان وجود داشت و چیزی نبود که از آغاز نهضت اسلامی در سال ۴۱ شروع شده باشد بلکه از دوران جوانی چنین بودند. این روحیه را ایشان اعمال کردند و تحول آفرین شدند. از تحول آفرینی در یک مجموعه طلاب در قم تا تحول آفرینی وسیع در ملت ایران.

-درس اخلاق ایشان در قم باعث می‌شد دل‌ها منقلب شود و این را ما در درس فقه و اصول ایشان دیده بودیم و گاهی در این جلسات در مناسبت‌هایی صحبت‌های اخلاقی می‌کردند و طلاب گریه می‌کردند.

-من نمی‌توانم قاطعانه ادعا کنم که آن جلسات را ایشان برگزار می‌کردند تا مقدمه‌ای باشد که به نهضت اسلامی برسد، اما تحول آفرینی در سرشت انسانی از راه درس اخلاق و آماده کردن دل‌ها در این زمینه کار امام بود.

-مخاطب ایشان در این تحول عبارت از ملت ایران بود. قبل از نهضت امام مبارزاتی در ایران وجود داشت، اما مبارزه آنان محدود می‌شد به جمعی محدود از مثلاً دانشجویان، اما نگاه امام به کل ملت بود.

-یک تحول، تحول در روحیه خمیدگی و تسلیم ملت بود. در زمان آغاز نهضت ایشان مردم ما در برابر سرنوشت سیاسی خود خیلی واکنشی نداشتند و تسلیم بودند، اما اینکه روحیه مطالبه‌گری ایجاد شود را امام باعث شدند و همان ملت خموده و تسلیم را به یک ملت مطالبه‌گر بدل کردند.

-نمونه این موارد ۱۵ خرداد و حوادث سال ۴۱ و اجتماعات عظیم مردم در شهر‌های بزرگ است که به واقعه ۱۵ خرداد انجامید و این تحول عظیمی بود که ایشان ایجاد کردند.

-ملت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارت پندارانه داشت و اینکه این ملت بتواند بر اراده ابرقدرت‌ها فائق آید به ذهن کسی نمی‌آمد و حتی نه در مورد ابرقدرت‌ها که در مورد صاحبان قدرت داخلی هم چنین بود و مردم در این زمینه احساس توانایی نمی‌کردند، اما امام (ره) این را به احساس عزت و توانمندی بدل کردند.

-شعار‌های انقلاب یکی نظام اسلامی یعنی حکومت اسلامی بود و بعد جمهوری اسلامی. مردم بعد از انقلاب افراد حاضر در بخش‌های مختلف حکومت را انتخاب کردند.

-اگر مردم مطالباتشان پیش از انقلاب از دستگاه‌ها این بود که صرفاً کوچه‌ای آباد شود یا مشکلی محلی حل شود، این از سوی امام بدل به مطالبه‌ای اساسی، حساس و جهانی شد و جنبه عظیمی به خود گرفت.

این خبر تکمیل می‌شود

منبع: فرارو

کلیدواژه: رهبر انقلاب امام خمینی سالگرد ارتحال امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، اسامه حمدان گفت: نتانیاهو قصد ندارد به جنگ پایان دهد بلکه در پی تعلل و سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است.

وی افزود: خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مورد توافق مبادله اسرا قابل قبول نیست و پاسخ اخیر این رژیم به هیچ وجه در حد کمترین خواسته‌های فلسطینیان نیز نیست و به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که آن را نمی‌پذیریم.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده انجامیده است.

حمدان همچنین گفت که دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده و تنها اقدام به قتل، کشتار و ویرانگری کرده است.

وی تاکید کرد که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است.

این عضو حماس همچنین گفت: تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

حمدان افزود: کابینه رژیم اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های القسام نیز، گفت: هنوز تائیدیه‌ای از فرماندهان القسام در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

عضو ارشد حماس افزود: ترور رهبران مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و بیانیه کاخ سفید در رابطه با مروان عیسی بیانگر دست داشتن آمریکا در نسل‌کشی در غزه است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • مشکلات مسجد تاریخی جامع سمنان زیر ذره بین جمعی از موثرین و مطالبه گران سمنانی!
  • رسیدگی به مطالبه دامداران روستای چریک آباد سیلوانا
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • باور کنید، این برزیل هیچوقت تسلیم نمی‌شود
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است
  • آیا صلح امام حسن (ع) سازش و تسلیم بوده است؟