Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:09:20 GMT

در طبیعت آتش روشن نکنید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۵۰۹

در طبیعت آتش روشن نکنید

سازمان جنگل‌ها در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با توجه به افزایش حضور مردم در طبیعت در روزهای آتی و احتمال حریق، سازمان جنگل‌ها طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست حتی‌الامکان در طبیعت آتش روشن نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال حریق‌های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد به نحویکه کوچک‌ترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود و متأسفانه ضمن از دست‌رفتن پوشش گیاهی، دچار خسارت‌های مالی و جانی خواهیم شد؛ لذا از کلیه هموطنان گرامی خواهشمندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از برپا کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند.

از تمامی مسافران و گردشگران محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند. بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد آتش‌گرفتن سرمایه‌های سبز کشورمان نخواهیم بود.

کد خبر 426969

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور آتش سوزی اطلاعیه جنگل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جنگل ها و مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه