Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:13:35 GMT

شهر در قُرُق سگ‌های ولگرد/ مسؤولان «اهرمی» کاری کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۶۲۹

شهر در قُرُق سگ‌های ولگرد/ مسؤولان «اهرمی» کاری کنند

جولان سگ‌های ولگرد در همه محلات شهر اهرم را بی‌نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ادارات مرتبط دارد.

خبرگزاری فارس، شهرستان تنگستان: این روزها جولان سگ‌های ولگرد در در مرکز شهرستان تنگستان «اهرم» سبب رعب و وحشت مردم شده است، شهرداری و شورای اسلامی شهر اهرم دست به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد زدند که متأسفانه به دلایلی ادامه ندادند و باعث ناراحتی شهروندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آن‌ها در سطح شهر در حال تبدیل‌شدن به یک خطر بهداشتی است.

جولان سگ‌های ولگرد در همه محلات شهر اهرم را بی‌نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ادارات مرتبط دارد. هرچند هرازگاهی باخبر گزیدگی شهروندان اهرمی توسط سگ‌ها و یا تصاویری در فضای مجازی انتشار پیدا می‌کند و هیچ مسؤولی جوابگو نیست.

 

شهروندان اهرمی از بی‌خیالی مسؤولین به گرفتن سگ‌های ولگرد در اهرم به‌شدت ناراحت هستند.

 در روزهای اخیر در فضای مجازی بحث حمله سگ‌های ولگرد به چند شهروند اهرمی مطرح‌شده بود که بحث پرونده ساماندهی سگ‌های ولگرد در اهرم همچنان بی‌نتیجه میان سازمان‌های متولی دست‌به‌دست می‌شود. مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان مانند هاری، کیست هیداتیک و سالک است.

یکی از شهروندان اهرمی در گفتگو با خبرنگار فارس در تنگستان اظهار داشت: تقریباً دو سال می‌شود که تعداد سگ‌های ولگرد در مرکز شهرستان تنگستان «اهرم» رو به فزونی گرفته و صدای  اکثر مردم را درآورده است به‌جز برخی افراد که خود را از حامیان سگ‌های ولگرد می‌دانند.

 

حسین نیک اندام شهروند اهرمی گفت: بارها و بارها شاهد حمله‌ی دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد به همشهریان عزیز اهرمی بوده‌ایم که سروکارشان به بیمارستان و مرکز بهداشت تنگستان کشیده شده است.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت تابه‌حال یک‌بار هم نشده که مسئولین شهرستان یک‌شب  در کوچه، پس‌کوچه‌های اهرم گشتی بزنند تا حال ما را درک کنند.  

این شهروند اهرمی خاطرنشان کرد: بعد از مدت‌ها گلایه شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد، شورا و شهرداری اهرم همت کردند و با همکاری پیمانکار اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کردند، دقیقاً آن زمانی که اثرات جمع‌آوری سگ‌ها در سطح شهر و کوچه‌ها نمایان می‌شد، به‌یک‌باره چند نفر با داعیه حمایت از حیوانات مانع از جمع‌آوری سگ‌ها شدند.

یکی دیگر از شهروندان اهرمی با اعلام نگرانی از افزایش حضور سگ‌های ولگرد در معابر شهری به خبرنگار فارس گفت: روزانه صبح که برای نان به نانوایی مراجعه می‌کنم بیش از 15سگ دسته‌جمعی سر خیابان هستند و اگر به کسی حمله‌ور شدند معلوم نیست چه بلایی سر آن فرد بیاید.

وی افزود: ما نگران حضور سگ‌ها در شهر هستیم، حضور سگ‌های بدون صاحب و ولگرد سبب ترس کودکان، نوجوانان و بانوان شده و به چهره شهر اهرم که یک شهر گردشگر پذیر است سیمای ناخوشایندی داده و از سوی دیگر خانواده‌ها نگران وجود بیماری هاری در میان این حیوانات سرگردان هستند.

 

یکی از شهروندان اهرمی با اشاره به این نکته که باید مسئولین در این زمینه با تمام ظرفیت به میدان بیاید، اظهار داشت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهری، تأثیرات منفی به همراه دارد.

وی با تأکید بر این نکته که حضور سگ‌های ولگرد به سیمای شهری ضربه می‌زند، افزود: حضور سگ‌های ولگرد علاوه بر زشت کردن چهره و سیمای شهری اهرم، موجب ترس و وحشت برخی شهروندان و کاهش سطح بهداشت شهری می‌شود.

این شهروندان اهرمی گفت: سگ‌های ولگرد آن‌چنان راحت در طول روز هم ممکن است و هر شب دسته‌جمعی دورهم جمع می‌شوند و در خیابان قدم بزنند.

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر چند نفر از شهروندان اهرمی از حمله سگ‌های وحشی بی‌بهره نمادند، چه کسی جوابگوی خانواده این افراد هست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ های ولگرد فضای مجازی محلات شهر شهرداری قرق اهرم عکس شهروندان اهرمی حضور سگ های ولگرد سگ های ولگرد جمع آوری سگ ها حضور سگ ها شهر اهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این معضل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بیسار بیشتر است و دی‌ماه سال گذشته، یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

وی بیان داشت: این کودک از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت و اکنون پس از ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «این توبه» قرار دارد.

رضائیان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ‌های ولگرد است که علاوه بر خطرات جانی حمله به انسان‌ها، باعث شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان می‌شود.

کد خبر 6081078

دیگر خبرها

  • جولان سگ های ولگرد در معابر شهرستان قرچک
  • راهپیمایی مردم شهر اهرم در حمایت از عملیات وعده صادق
  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان