Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) علم، هنر و تکنولوژی، را به عنوان ابزار تمدن اسلامی، معنویت را به عنوان جوهره و عدالت و آزادی را به عنوان ارکان تمدن اسلامی تعیین کردند.

حجت الاسلام مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بررسی دوره‌ی مرجعیت زندگی حضرت امام بسیار مهم است، گفت: زمانی که در جامعه‌ی جهانی دین از سیاست جدا و به مفهوم نادرستی تعبیر شده بود، امام راحل سیاست و دین را به طور کامل تعریف و رابطه‌ی منطقی بین دین و سیاست ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را در دوره‌ی غیبت امام زمان(عج)  ضروری دانستند، گفت: امام راحل حمایت مطلق از ولایت فقیه در حکومت اسلامی را به عنوان نظریه‌ی جدید مطرح کردند، امام مقبولیت و مشروعیت را تحت عنوان مردم سالاری دینی بیان کردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مصلحت و احکام حکومت در حوزه‌ی سیاست دو ابزار مهم امام خمینی(ره) بود که در آن مصلحت مبنا بوده و احکام حکومتی براساس مصلحت صادر شده است.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) عنصر زمان و مکان را در اجتهاد موثر دانستند و این ویژگی باعث پویایی فکر و اجتهاد امام راحل شد.

وی افزود: حضرت امام به احکام اولیه، ثانویه و حکومتی معتقد بودند و این افق دید امام ابزاری برای ارائه سیستم حکومتی جدیدی در جهان شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی ساختار نظام بین الملل را به شدت نقد کردند، گفت: امام خمینی(ره) قوانین، عملکرد و ساختار حکومتی غرب و شرق را که بر اساس آن جهان را مدیریت می‌کردند به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که توجه و بازخوانی وصیت نامه‌ی امام راحل بهترین راه برای شناخت شخصیت بزرگ ایشان است، گفت: برای شناساندن شخصیت امام(ره) به نسل امروزی، معتقدم شناخت سه شخصیت می‌تواند تفسیر ایشان باشد.

حجت الاسلام نظری افزود: شناخت سه شخصیت شهید مطهری،  شهید بهشتی و شهید سلیمانی می‌توانند نسل جوان را با شخصیت امام راحل آشنا کنند.

وی با بیان این‌که وحدت مردم با انگیزه‌ی عدالت ضروری است، بیان کرد: وصیت نامه‌ی امام(ره)  نیز بهترین متن برای شناخت ایشان است، همانطور که در ابتدای وصیت نامه‌ی امام به رمز حدوث و بقای انقلاب تاکید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خمینی ره امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر روز جهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747304

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد