Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روز گذشته استاندار تهران، چندین مقام لشکری و کشوری و مدیران شهری در نازی آباد آمده بودند تا یک پروژه بزرگ دولتی را افتتاح کنند. تبلیغات بسیار گسترده‌ای با حضور اهالی محل صورت گرفت. حضور این تعداد از مقامات دولتی در افتتاح چنین پروژه‌ای نشان از اهمیت بالای آن داشت. به خصوص اینکه جنوب تهران از کمبود امکانات ورزشی، فرهنگی و خدماتی رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعضی افرادی که سابقا به محل افتتاحیه آمده بودند، از این محل خاطرات زیادی داشتند. البته نگهبانان مجموعه اجازه ورود مردم عادی را به داخل ساختمان نمی دادند. مهمانان VIP دعوت بودند و معاشرت با مردم عادی ممکن بود سلامت آنان را به خطر بیندازد!

نکته جالب ماجرا این بود که برای ساخت این پاساژ زمین بزرگ تمرین فوتبال که زمانی که متعلق به تیم پاس تهران بود، تخریب شد و کسی از آن سخنی نگفت. برای خیلی از بچه‌های نازی آباد فوتبال یعنی همه چیز. سال‌ها پیش هم استقلال و هم پاس تهران در نازی آباد تمرین می‌کردند. استقلالی‌ها در ورزشگاه مرغوبکار و پاسی‌ها در مجموعه کاج یا پلیس. بعد، اما دولتی روی کار آمد که پاس را به همدان فرستاد و بعد هم دستور دادند ورزشگاه پاس خراب شود تا به جای آن یک مرکز فرهنگی ورزشی ساخته شود، مرکزی با چهارده سالن سینما. یک شعار دهان پرکن و توجیه‌گر دوران شهرداری قالیباف.

بیشتر بخوانید: کمیسیون ماده ۱۰۰؛ کمیسیونی برای مناطق محروم/ از پالادیوم تا تقی آباد +تصاویر تخریب جنوب شهر

یکی از رسانه‌هایی که حامی شهردار سابق تهران (رئیس مجلس فعلی ایران) بود نوشت «در سال‌های اول که زمین چمن خراب شد مردم منطقه کمی ناراحت بودند. با اینکه تمرین پاس در این منطقه اذیت‌شان می‌کرد. سر و صدای زیادی داشتند. صدای فحش‌های‌شان آزار دهنده بود. توپ‌هایشان بار‌ها شیشه‌های همسایه را شکسته بود. مردم از این اتفاقات ناراحت بودند، اما چه می‌شد کرد. فوتبال را دوست داشتند. پاس هم آن روز‌ها تیم خیلی خوبی بود. اما بازیکنان هم انگار از اینکه در این زمین تمرین می‌کردند راضی نبودند. با ماشین‌های مدل بالای‌شان می‌آمدند و جلوی منزل همسایه‌ها پارک می‌کردند. بعضا هم به ماشین‌های‌شان آسیب می‌رسید و دعوا راه می‌افتاد. اما از یک روزی دیگر خبری از آن‌ها نشد.» دستور تخریب صادر شد...

جنوب تهران سال‌هاست مشکل کمبود سرانه فرهنگی دارد و با این شرایط در سال‌های اخیر بسیاری از سینما‌های جنوب تهران تعطیل شد؛ از جمله سینما توسکا و سینما شیرین جوادیه که هر دو سینما، پاتوق اهالی فرهنگ جنوب شهر بوده است. با این وصف باید گفت اگر شهرداری دغدغه سینما رفتن مردم را داشت می‌توانست به این سینما‌ها کمک کند تا روی پا بایستند. اما ساختن پردیس سینمایی به جای ورزشگاه در نازی آباد، رویای شیرین‌تری بود. چون قرار بود قسمتی از این پردیس تبدیل به واحد‌های تجاری شود و این یعنی قرارداد و مجوز و... این یعنی بیش از آنکه دغدغه فرهنگی برای مدیران شهرداری اهمیت داشته باشد، قراردادهای مالی با صاحبان «مال»‌ها اهمیت دارد؛ چه آنکه تهران هماکنون شهر مگامال‌هاست؛ مگا مال‌هایی که روی کاغذ مجوز تاسیس چند ده سینما را می‌گیرند تا بتوانند از تخفیف‌های تجاری آن استفاده کنند. همچنانکه هماکنون در بزرگترین مال‌ها از کل سینماها فقط چند تای آن سرپاست.

سال ۹۷ بعضی رسانه‌های سینمایی خبر دادند محمدمهدی حیدریان عصر در آخرین ساعات حضورش به عنوان رئیس سازمان سینمایی از مجتمع درحال اتمام «لوتوس مال» به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی جنوب تهران بازدید کرد. ۶ سالن این پردیس از نیمه آذرماه آماده تست می‌شود و برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به بهره برداری می‌رسد و ۸ سالن دیگر برای اکران فیلم‌های نوروزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال اهالی محل می‌دانستند این وعده چقدر گزاف است. نه ۹۷ و نه ۹۸ حتی یک سالن از این سینما‌ها افتتاح نشد. بعید است سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هم افتتاح شود. چه بهانه‌ای بهتراز کرونا. از همان روز اول هم مشخص بود اصل افتتاح واحد‌های تجاری است...

روز شنبه یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یکی از طبقات لوتوس مال را افتتاح کرد. این افتتاح کمترین اهمیتی برای اهالی محل نداشت. نازی آباد همین الان حداقل ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای دارد. هم استاندار تهران و هم بسیاری از مقامات کشوری حاضر بودند و برای تبدیل شدن یک ورزشگاه به یک مجتمع تجاری دست زدند.

بعد از تخریب ورزشگاه پاس، ورزشگاه مرغوبکار تخریب می‌شود

این افتتاحیه با تبلیغات سنگین آن، قیمت واحد‌های تجاری مجموعه را بالاتر خواهد برد؛ واحد‌هایی که قرار است در چند ماه آینده افتتاح شوند. برخی مدیران شهری معتقدند ترافیک سرسام آور بازار دوم نازی آباد، با افتتاح این مال، ترسناک‌تر خواهد شد. همین مسئله باعث شد مدیران شهری جدید تهران از افتتاح این فروشگاه استقبال نکنند، اما در نهایت همان روزی که قالیباف به صدر مجلس نشست، این فروشگاه افتتاح شد!

از همین حالا شایعات زیادی در باره چگونگی محل مشکل افزایش ترافیک شنیده می‌شود، می‌گویند قرار است دستفروش‌های نازی آباد که قسمتی از هویت محلی بازار دوم هستند جمع‌آوری شوند تا از ترافیک منطقه کاسته شوند. برخی دیگر هم می‌گویند قرار است قسمتی از پارک مرغوبکار (محل تمرین سابق استقلال) تخریب شود تا راه این مال باز شود.

سال گذشته اهالی یکی از مجتمع‌های مسکونی منطقه (مجتمع کوی پلیس) درختان قدیمی مجتمع خود را قطع کردند تا ملک خود را راحت‌تر به مالک لوتوس مال بفروشند. تخریب ورزشگاه قدیمی، تخریب پارک، تخریب محیط زیست، افزایش ترافیک محلی و جمع آوری دست فروش ها، ضربه زدن به کسبه خرد محلی و ... همگی فدای لوتوس مال. اگر توسعه‌ای در جنوب تهران رخ نمی‌دهد، در عوض مدیران مال‌ها ثروتمندتر می‌شوند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایران مال جنوب تهران نازی آباد سال ها مال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

خبرگزاری مهر نوشت:

اصفهان - حوالی ساعت ۴ صبح امروز چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چند صدای انفجار در آسمان اصفهان شنیده شده است.

شهروندان در شمال شهر اصفهان از شدت صدای انفجار از خانه بیرون آمدند.

برخی شهروندان نیز از صدای انفجار در آسمان شرق شهر اصفهان گزارش داده‌اند و معتقدند که احتمالاً مربوط به پدافند است.

خبرگزاری فارس: 

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر می‌دهند.هنوز علت این صداها مشخص نیست و پیگیری‌های خبرنگار فارس تا مشخص شدند دقیق این حادثه ادامه دارد.شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان