Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور اسامی نامزدهای تصاحب کرسی‌های وزارتی خالی در کابینه را ظرف دو روز آتی به پارلمان ارائه می‌کند تا هفته آینده به رای گذاشته شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «شاکر حامد» مشاور رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق وزرای جا مانده از کابینه را معرفی می‌کند و هفته آینده جلسه‌ای برای رای گیری درباره آنها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این مقام پارلمان عراق گفت:« به اطلاع پارلمان رسیده که نخست وزیر اسامی نامزدهای تصاحب کرسی‌های وزارتی خالی را تکمیل کرده و احتمالا ظرف دو روز آتی اسامی و سابقه کاری آنها به پارلمان ارسال می‌شود و احتمال می‌رود که هفته آتی جلسه‌ای برای رای گیری درباره آنها به منظور تکمیل کابینه برگزار شود.

حامد با اشاره به نشست دیروز پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی» و «حسن الکعبی» رئیس و معاون اول رئیس پارلمان با رهبران فراکسیون‌ها گفت: در این نشست بر ضرورت از سرگیری کار پارلمان و جلسات آن و دعوت از نمایندگان برای حضور در این جلسات تاکید شد تا پارلمان بتواند قوانینی را برای مقابله با چالش‌های مالی و اقتصادی که کشور در شرایط کمبود بودجه و همه گیری کرونا با آن مواجه است به تصویب برساند».
مشاور رئیس پارلمان عراق گفت که ریاست پارلمان بر ضرورت اطمینان بخشی به ملت و افکار عمومی برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت که با رهبران فراکسیون‌ها درباره دستور کار امروز چهارشنبه به توافق رسید که شامل بررسی قانون اخذ وام از داخل و خارج کشور برای جبران کسری بودجه ۲۰۲۰ و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده از تمدید وضعیت منع آمد و شد در عراق به دلیل شیوع کرونا است.

بامداد ۱۸ اردیبهشت نشست پارلمان عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار شد.

الکاظمی که  به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست‌های وزارت خارجه و نفت،  تنها اسامی ۲۰ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه را به پارلمان ارائه کرده بود، موفق شد تنها برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت‌خانه‌های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و  بازرگانی از گرفتن رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست‌وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست‌های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، ۲۳ اردیبهشت سرپرست‌هایی برای این وزارت‌خانه‌های بدون وزیر انتخاب کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق پارلمان وزرا رئیس پارلمان پارلمان عراق نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران ناتمام تل‌آویو

  فارغ از آن، سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر منابع این رژیم بیانگر عمق این شکست سنگین برای تل‌آویو است. باید این حقیقت را مد نظر قرار داد که رژیم صهیونیستی اکنون در احاطه بحران‌های گوناگون قرار دارد. از یک سو بحران‌های میدانی و نظامی- امنیتی ناشی از شکست در جنگ غزه خود را عیان ساخته‌اند. نتانیاهو هم اکنون به بازیگری تبدیل شده که نماد شکست صهیونیست‌ها در یک جنگ نامتقارن است. نخست وزیر رژیم اشغالگر‌ در هفته‌های نخست نبرد، مدعی تسلط کامل بر میدان و نابودی حماس در مدت زمانی بسیار اندک بود اما اکنون نه فقط این اتفاق رخ نداده، بلکه بر تعداد تلفات صهیونیست‌ها در جنگ افزوده شده است. برخی منابع صهیونیستی می‌گویند تعداد نظامیان کشته شده، مجروح و مفقودشده در جنگ غزه به مراتب نسبت به آنچه ادعا می‌شود، بیشتر است. ضمن آن‌که شکست صهیونیست‌ها در اشغال غزه، اختلافات لجستیک را میان فرماندهان نظامی و امنیتی افزایش داده و حتی کابینه این رژیم را نیز دچار دودستگی کرده است. در اراضی اشغالی، همه منتقدان و حتی طرفداران کابینه نتانیاهو متفق‌القول هستند که قدرت پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی را نداشته‌اند و شکست تاریخی و سختی را در قبال آن پذیرفته‌اند. در واکنش به این شکست، صهیونیست‌ها حمله همه‌جانبه به نوار غزه را در دستور کار قرار داده و از اقداماتی مانند بمباران بیمارستان المعمدانی نیز فروگذار نکرده‌اند اما در ماورای این تحرکات وحشیانه و دیوانه‌وار، تل‌آویو شوک‌های دیگری را دریافت کرده که هر یک به تنهایی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شود. یکی از این موارد، عملیات وعده صادق است که در جریان آن، جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و حامیان آن کشاند.فراتر از آنچه ذکر شد، صهیونیست‌ها با تبعات اقتصادی ناشی از تسلط انصارا... بر دریای سرخ مواجه هستند و بسیاری از کشورها نیز در صادرات و واردات به اراضی اشغالی‌(‌با توجه به شرایط جاری در جنگ غزه‌) ناچار به تجدید‌نظر شده‌اند. زمانی که همه این وقایع را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، بیش ازپیش متوجه آسیب‌پذیری و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه می‌شویم. در این میان، آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به استمرار روند کنونی، نگران هستند زیرا این مسأله نه فقط منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و شکست رسمی این رژیم در جنگ غزه می‌شود، بلکه حرکت کلی رژیم صهیونیستی به سوی زوال و فروپاشی را تسریع می‌کند. قطعا آمریکا و دیگر بازیگرانی که وقیحانه از جنایات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند، هنوز متوجه عمق فاجعه‌ای که در انتظار رژیم صهیونیستی و آنهاست، نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق