Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از درگیری چهار شهرستان مرزی با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: برای مقابله با کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی و جلوگیری از پیشروی این آفت نیازمند دو میلیارد تومان هستیم.

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغات استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از اول اردیبهشت‌ماه شاهد هجوم ملخ‌های صحرایی در استان هستیم و بیشترین سطح هجوم ملخ‌ها در شهرستان نهبندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: امسال هجوم ملخ‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش چند برابری دارد به‌طوری که سال گذشته هجوم ملخ‌ها فقط در نهبندان گزارش شد اما امسال شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و درمیان هم به این آفت آلوده شدند.

قوسی با اشاره به سطح درگیری مزارع استان به آفت ملخ صحرایی، مطرح کرد: آمار هر روز در حال تغییر است در حالی که اکنون به‌طور دقیق ۴۵ هزار هکتار از مزارع استان درگیر این آفت شده و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به بیش از ۵۰ هزار هکتار نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزارو ۱۸۷ هکتار از کانون‌های آلوده به ملخ‌های صحرایی در چهار شهرستان آلوده به آفت سم‌پاشی شده است، تبیین کرد: باید اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاهی لازم به کشاورزان و عشایر داده شود تا از چرای دام‌ها در مناطقی که سم‌پاشی شده و درگیر آفت هستند، خودداری کنند تا مخاطراتی برای دام آنان پیش نیاید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی همچنین در خصوص درخواست‌های مکرر مبنی بر استفاده از هواپیمای سم‌پاش، گفت: هنوز هجوم ملخ‌ها در کانون‌های آلوده به آفت به حالت طغیانی نرسیده تا بخواهیم از هواپیماهای سم‌پاش استفاده کنیم اما اقدامات اولیه برای جانمایی باند فرود در نهبندان به‌عنوان کانون عمده آلوده به آفت انجام شده است.

قوسی با اعلام اینکه برای مقابله با کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی و جلوگیری از پیشروی این آفت نیازمند دو میلیارد تومان هستیم، مطرح کرد: مدیریت بحران استانداری متقبل شده تا ۸۰۰ میلیون تومان برای این منظور تخصیص دهد که این رقم به هیچ وجه کفاف نیاز را نمی‌دهد.

وی در خصوص خسارات وارد شده به مزارع و باغات استان، عنوان کرد: عرصه‌های زراعی و باغی در نقاط آلوده به ملخ‌های صحرایی خسارت دیده و کارشناسان این خسارت را برآود و مدیریت بحران هم برای تأمین منابع باید موضوع را پیگیری کند تا این خسارت‌ها جبران شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منابع برای تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی جهادکشاورزی قوسی رئیس جهاد کشاورزی ملخ صحرایی مدیریت بحران هواپیمای سم پاش کانون آلوده زیرکوه نهبندان شهرستان های مرزی بارندگی کانون های آلوده ملخ های صحرایی خراسان جنوبی آلوده به ملخ هجوم ملخ ها ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه

محمدصالح جوکار نماینده  مردم یزد، اشکذر و زارچ  در مجلس شورای اسلامی در نشست با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشوری، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد و عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت‌های اثربخش در اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان در سطح کشور، گفت: اینکه اتحادیه به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز دارد، باعث تفاوت این مجموعه نسبت به مجموعه‌های دیگر شده، که بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، سرآمد تشکل‌های دیگر است، افزود: شاهد اقدامات اثربخش و موثر توسط این مجموعه در طول سال هستیم و آماده هر گونه همکاری برای پیشبرد اهداف اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان هستیم.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ اظهار داشت: مدرسه برای فعالیت‌های آموزشی دانش آموزی خوب است، اما انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی صرفا در محیط کلاسی، اثربخشی لازم ندارد و بهترین مکان برای فعالیت پرورشی و یادگیری مهارت‌ها، محیط اردوگاهی است.

جوکار با تأکید بر اینکه استان یزد نیازمند اردوگاه دانش آموزی مناسب است، تصریح کرد: با وجود این مکان، می‌توان برنامه ریزی برای اقدامات و فعالیت‌های پایدار در طول سال داشت؛ هر چند آموزش و پرورش اردوگاه‌های بسیاری در استان دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبار وبودجه، عملیات عمرانی و نگهداری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دانش آموز با حضور در یک فضای اردوگاهی و خارج از مدرسه، احساس بهتری برای همراهی با مربی خواهد داشت و آن زمان بهترین موقع برای انتقال مفاهیم انقلابی و ترویج گفتمان دینی به آنهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی