Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس ملی فرانسه از وزیر خارجه این کشور خواست مساله نقض‌های مکرر حقوق زنان در بحرین را برجسته کرده و به آن رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سایت "آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" گزارش داد، فردریک دوما،‌ چهره سیاسی و فیلم‌سازی که سال ۲۰۱۷ به عنوان نماینده مجلس ملی فرانسه انتخاب شده و اکنون عضو کمیته امور خارجه است، در نامه‌ای به ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به موارد متعددی از زندانیان سیاسی زن در بحرین که مورد تعرض‌های جنسی، روحی و جسمی خطرناکی قرار گرفته‌اند، پرداخت که از مهم‌ترین آنها، پرونده ابتسام الصائغ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصائغ پس از انتقادهایی از دولت در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در حوزه حقوق بشر سال ۲۰۱۷ از سوی مسؤولان بحرینی برای بازجویی احضار شد. او ساعت‌ها بازجویی شده و مورد خشونت جسمی و جنسی قرار گرفت و در نهایت نیز به "استفاده نادرست از فعالیت خود در حوزه حقوق بشر به عنوان پوششی برای ارائه اطلاعاتی نادرست از بحرین و تضعیف جایگاه بین‌المللی آن" متهم و به سه ماه حبس محکوم شد.

الصائغ پس از گذراندن دوره حبس و آزادی از زندان، از مشکلات شدید اضطراب و افسردگی و نشانه‌هایی از استرس پس از حادثه مذکور رنج می‌برد. این تنها باری نبود که الصائغ به دلیل فعالیتش در حوزه حقوق بشر آشکارا هدف قرار می‌گرفت، مسؤولان بحرینی بارها او را برای انتقام گرفتن از حضورش در نهادهای حقوق بشر سازمان ملل از جمله شورای حقوق بشر بازداشت کردند.

دوما در ادامه ضمن اشاره به اسامی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی زن در بحرین که هدف خشونت جنسی، روحی و جسمی قرار گرفته‌اند، از جمله امیره القشامی، فاتن ناصر، هاجر منصور، مدینه علی، زهره الشیخ، زینب مرهون، زکیه البربوری و نجاح یوسف نوشت، در واقع این لیست کامل نیست زیرا صدای بسیاری از زنان در بحرین به دلیل فشارهای شدید دولتی خاموش شده‌اند و تعداد زیادی از آنها از انتقام دولت بیشتر از صحبت درباره بدرفتاری با آنها در جامعه بحرین هراس دارند.

همچنین این نماینده مجلس ملی فرانسه به لودریان درباره وضعیت کنونی نجاح یوسف که اوت ۲۰۱۹ از زندان آزاد شده، اطلاع‌رسانی کرد. سازمان ملل از دولت بحرین خواست از سلامت جسمی و ذهنی نجاح یوسف حفاظت کند.

نجاح یوسف، فعال و کارمند سابق اداره تنظیم بازار بحرین است که آژانس امنیت ملی (NSA) ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ او را به دلایلی دروغین احضار کرد و مدت پنج روز تحت بازجویی افسران امنیتی قرار گرفت و در طول این بازجویی‌ها به تجاوز جنسی تهدید شد. با وجود درخواست‌های مکرر، او از دیدار با یک وکیل منع شده و مجبور شد متن یک اعتراف‌نامه را بدون اینکه اجازه خواندن آن را داشته باشد، امضا کند.

دوما در پایان درباره اقداماتی که دستگاه دیپلماسی فرانسه برای پایان دادن به این نقض‌های حقوق بشر در پیش گرفته توضیح خواست و تاکید کرد، لازم است فرانسه طرح‌های سازمان ملل برای تایید این واقعیت‌ها و حمایت از این زنان در برابر خشونت و بدرفتاری‌های حاکمیت بحرین را در پیش بگیرد.

تا این لحظه لودریان پاسخی به این پیام نداده است.

در همین رابطه دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی که مارس گذشته منتشر کرده بود، آورد، یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه از مارلین شیابا، وزیر مشاور مسؤول برقراری عدالت و برابری میان زنان و مردان در این کشور درباره حقوق زنان در عربستان توضیح خواست.

این نماینده پارلمان فرانسه افزود: در این گزارش آمده است، با وجود وعده‌ها در عربستان برای ایجاد اصلاحاتی در حوزه حقوق زنان اما واقعیت زندگی روزانه در این کشور از این بلندپروازی‌ها بسیار دور است.

او در ادامه به بازداشت ده‌ها فعال عربستانی به دلیل درخواست برای تحقق حقوقی که دولت عربستان به آنها وعده داده بود، اشاره کرد و خواستار اقداماتی شد که دولت فرانسه می‌تواند برای برجسته کردن واقعیات ترسناک ذکر شده در گزارش دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه انجام دهد.

حساب کاربری زندانیان عقیده در عربستان توییت کرد: خانواده لجین نسبت به شرایط و وضعیت بهداشتی او نگران هستند و این قطعی ارتباط و منع ملاقات مشابه دوره‌های شکنجه و حبس او در سلول انفرادی در گذشته است.

همچنین این حساب کاربری ادامه بازداشت لجین الهذلول را از نظر قانونی نادرست و غیرقابل پذیرش خواند و درخواست کرد ضمن صدور مجوز ملاقات با خانواده و آزادی فوری و بدون شرط او، وضعیت الهذلول فورا روشن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حقوق زنان بحرين عربستان ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه حوزه حقوق حقوق زنان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به پیشنهاد امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مبنی بر برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در طول برگزاری المپیک ۲۰۲۴، گفت که اوکراین معمولاً از هر آتش‌بس تحت نظارت روسیه برای تحصیل منفعت در میدان نبرد استفاده می‌کند.

ماکرون دوشنبه هفته جاری خواستار تعلیق جنگ‌های جاری جهان در جریان المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. او به طور مشخص به جنگ‌های اوکراین و غزه اشاره کرد.

پسکوف در واکنش به این درخواست با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بارها خواستار چنین ابتکارهایی شده است، گفت: هم رییس جمهور و هم مقامات ارتش ما تاکید کرده‌اند که رژیم کی‌یف معمولاً از چنین طرح‌ها و ابتکارهایی برای تجدید سازماندهی، تسلیح مجدد و غیره استفاده می‌کند. چنین شرایطی، قطعاً بررسی چنین پیشنهادهایی را دشوارتر خواهد کرد.

وی افزود: به‌هر حال، دولت روسیه تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از سوی فرانسه درباره این مساله دریافت نکرده است.

پس از درخواست ماکرون که ماه گذشته مطرح شد، پوتین تاکید کرد که مسکو در هنگام بررسی هرگونه درخواست آتش‌بس، منافع و شرایط خود را در میدان نبرد در اولویت قرار می‌دهد.

ماکرون جزو آن دسته از رهبران غربی بوده که همواره از تداوم کمک نظامی به اوکراین حمایت کرده است. او حتی به‌تازگی احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به کی‌یف را رد نکرد!

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) به میزبانی پاریس برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران روسیه را از حضور با پرچم این کشور در این رقابت‌ها منع کرده است و آنها تنها قادرند با پرچم بی‌طرف در مسابقات حاضر شوند. مسکو این تصمیم را تبعیض‌آمیز و مغایر با منشور المپیک خوانده است.

کد خبر 6081054

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • فرانسه به اسرائیل برای پاسخ به ایران کمک کرد
  • کمک ما به رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک های ایران به درخواست اردن بود
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان بازید کرد
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک