Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران استان با هدف کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت این آفت در ماه‌های آینده برای برداشت سریع همه میوه‌های رسیده اقدام کنند.

عبدالرحمن زاغی امروز درباره وضعیت باغ‌ها و اراضی مازندران در ارتباط با آفت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با تاکید بر ضرورت برداشت سریع میوه‌های رسیده در مازندران، اظهار کرد: باغداران استان با هدف کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت این آفت در ماه‌های آینده برای برداشت سریع همه میوه‌های رسیده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مگس میوه به عنوان یکی از آفات مهم درختان میوه و خسارت زننده به انواع میوه‌ها شامل هلو، شلیل، انواع مرکبات، خرمالو، انجیر، سیب، گلابی و ازگیل ژاپنی است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مشاهده آفت مگس میوه روی تله‌ها در ایستگاه‌ها، اضافه کرد: درست است تعداد آفت بیشتر شد به همان میزان آگاهی کشاورزان و باغداران نیز افزایش یافته است.

 

زاغی با تاکید بر اینکه میوه‌های رسیده به هیچ وجه روی درخت نماند، خاطرنشان کرد: همچنین میوه‌های ریخته شده پای درختان نیز باید جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه نباید زمینه‌ای برای ازدیاد نسل مگس فراهم شود، تصریح کرد: در این صورت مگس نمی‌تواند افزایش نسل دهد و خیلی راحت قابل کنترل است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: میوه، میزبان مگس است و باید به طور کامل برداشت شود.

زاغی بیان کرد: جمع‌آوری و مدفون کردن میوه‌های ریزش یافته پای درختان به‌ویژه میوه‌های نارنج در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک ضرورت دارد.

 

وی در پایان در ارتباط با هجوم ملخ‌‌ها به باغ‌ها و اراضی مازندران، گفت: گزارشی از مشاهده ملخ‌های صحرایی در مازندران نداشتیم ولی بحث مبارزه با ملخ‌های بومی شروع شد و درحال انجام است.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: زاغی ملخ آفت مگس میوه مازندران میوه های رسیده میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران