Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@19:37:03 GMT

آغاز آبرسانی سیار به عشایر یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۲۲۳

آغاز آبرسانی سیار به عشایر یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن زارع چهارشنبه چهاردهم خرداد افزود: روزانه با سه دستگاه تانکر ۱۲ هزار لیتری برای تامین آب شرب عشایر در استان‌های فارس و کرمان استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: برای تامین آب چهار میلیارد ریال اختصاص‌یافته است، برای عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم مستقر هستند، آب شرب موردنیاز با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور عشایری یزد خاطرنشان کرد: از ماه‌های خرداد تا شهریور، هرماه، ۱۵ تن آرد اختصاص یافت که به‌تدریج در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی یاد آورشد: برای تسهیل در ترد عشایر تیغ زنی هزار و ۲۰۰  کیلومتر ایل راه‌ها در حدفاصل مناطق ییلاقی و قشلاقی استان‌های یزد، فارس و کرمان با تخصیص هفت میلیارد ریال بودجه آغاز شد.

زارع  با اشاره به مطلوب شدن وضعیت مراتع مناطق ییلاقی استان در فصل بهار تصریح کرد: با توجه به مناسب بودن وضعیت بارندگی امسال، پوشش گیاهی و  تامین علوفه دام عشایر مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره امور عشایری یزد اضافه کرد: با توجه به گستردگی مناطق عشایری و پراکندگی جمعیت آنها و همچنین ارائه آموزش‌های بهداشتی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی  یزد، تاکنون موردی از تست مثبت  بیماری کرونا در میان عشایر استان گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: همزمان با کوچ عشایر نیز تیم واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی، عوامل نیروی انتظامی و عاملان توزیع نیازهای ضروری آنها  در زمان‌های مقرر استقرار یافتند.

تولیدات سالانه عشایر استان چهار هزار و ۳۸۰ تن انواع فراورده‌های دامی و لبنی است و علاوه بر تولید ۴۰۰ تن ( ۲۵ درصد) گوشت قرمز، آنها در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد سه هزار خانوار با ۱۰ هزار نفر جمعیت است که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند و در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰  نفر شتر فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 517766 برچسب‌ها استان یزد عشایر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد عشایر كرونا در ايران عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • پهپاد کمان ۱۲ و کمان ۲۲ به نمایش درآمد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی