Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سعید موتمنی اظهار کرد: در حقیقت بازار آرام است. علیرغم اینکه در بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری رخ داده است و  قیمت خودرو های داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید حدود ۲۰ الی ۳۵ درصد کاهش یافته است اما حقیقتا در بازار تقاضا و مشتری وجود ندارد و خرید و فروش انجام نمی‌شود. 

اخبار اقتصادی- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه هنوز در بازار، خرید و فروش با فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب انجام نمی‌شود، تصریح کرد: همین معاملات محدود بازار با قیمت‌های توافقی صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه تاکنون هیچگونه بخشنامه یا ابلاغیه‌ای برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده است؛ بنابراین سقف قیمتی برای خودرو وجود ندارد و اجرایی نشده است؛ لذا معاملات کماکان توافقی صورت می گیرد. یک دلیل آن مثال این است که فروشنده فعلی خودرو را در اوج قیمت‌ها خریداری کرده و الان نیز تمایل دارد برای جلوگیری از ضرر با همان قیمت بالاتر هم بفروشد.  

وی در رابطه با علت نبود تقاضا در بازار و اینکه آیا به موضوع طرح‌های فروش‌ خودروسازان ارتباط پیدا می‌کند یا خیر، گفت:کاهش تقاضا برای خرید تقریبا از اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا آغاز شد. در سال جدید هم علیرغم اینکه قیمت‌ها بر روی کاغذ افزایش پیدا می‌کرد اما عملا تقاضای واقعی وجود نداشت اما همیشه هستند عده‌ای که خودروها را دپو کرده و هر چند وقت یکبار، بازار را تحریک می‌کنند. ضمن اینکه همچنان همه کسب‌وکارها به طور کامل فعال نشده‌اند.

این مقام صنفی تایید کرد: اما در ثبت‌نام طرح‌های فروش خودروسازان تقاضا بسیار زیاد است. این تقاضای کاذب به این دلیل است که علاوه براینکه افراد بسیاری که بعضا پول کافی را هم ندارند اما تمایل دارند تا شانس خود را امتحان کنند و حال اگر اسمشان درآمد، به‌گونه‌ای در اصطلاح مبلغ را جور کنند؛ ضمن اینکه همچنان فاصله قیمتی بازار و کارخانه جذاب برای سرمایه‌گذاری است. البته که این موضوع به برنامه‌های وزارت صمت و قول خوردوسازان برای افزایش تولید برمی‌گردد؛ چنانچه افزایش تولید حاصل شود و خودروسازان به‌موقع عرضه داشته باشند و جوابگوی تقاضاها باشند؛ بنابراین فاصله اختلاف قیمتی کم خواهد شد.

موتمنی تصریح کرد: با افزایش عرضه فاصله قیمتی بسیار کمتر خواهد؛ بنابراین تقاضاهای کاذب برای سرمایه‌گذاری هم از بین خواهد رفت و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد. هرچند که طی دو هفته اخیر هم باتوجه به اینکه عرضه وجود نداشته است، قیمت‌ها به قیمت‌های اواخر فروردین بازگشته است. با صورت گرفتن عرضه در این شرایطی که تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده است، قیمت‌ها پایین خواهد آمد.

وی پیش‌بینی کرد: در این صورت همین افرادی که تقاضا کاذب برای ثبت‌نام ایجاد کرده‌اند، وقتی ببنید اختلاف بازار و کارخانه ۱۰- ۱۵ درصد است و سودی چندانی برایشان فراهم نمی‌شود، رفته‌رفته فاصله گرفته و تقاضاها واقعی خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در رابطه با امکان ایجاد دلالی‌هایی همچون اجاره کدملی افرادی که شرایط ثبت‌نام دارند اما پول آن را ندارند، اظهار کرد: تاکنون آماری در این زمینه به ما گزارش نشده است اما بعید هم نیست. به هرحال هرکجا که دو نرخی و فاصله قیمتی یک کالا در بازار با قیمت مصوب آن وجود دارد، نیاز به اجاره کدملی هم نیست و افراد در همان خانواده خود تحریک برای ثبت‌نام و امتحان کردن شانس خود در قرعه‌کشی خواهند شد. آیا همه این افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، خریدار واقعی هستند؟ البته که خیر.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت خودرو خودروسازان خودرو خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلی خرید خودرو ثبت نام قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول

بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو بدون تغییر، با قیمت ۳۵۲ میلیون تومان به فروش رفت. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و ۸۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

 پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ هم ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ هم ۷۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در عین حال، پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان ریزش داشت و ۸۷۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۹۷ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳، اما با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۶۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۳۵ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

 ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۷۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، ۸۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان رسید.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟