Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در قلعه رئیسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، مراسم ارتحال امام خمینی(ره) صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر قلعه رئیسی، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری و شورای اسلامی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر قلعه رئیسی برگزار شد.

غیبت بعضی مسئولین در این مراسم محسوس بود اما حضور باشکوه مردم و به خصوص نسل جوان قابل تقدیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با تسیلت ارتحال امام خمینی(ره) عنوان کرد: یک نمونه از عقلانیت زندگی امام و مکتب امام گزینش مردم سالاری دینی برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی بود یعنی تکیه بر آراء مردم وقتی چندین سال در این کشور دیکتاتوری حاکم بود و مردم هیچ نقشی در سرنوشت خویش نداشتند اما امام آمد نقش اصلی را به مردم داد و این یعنی عقلانیت مکتب امام بود.

وی افزود: عدم انعطاف امام در مقابل دشمن از دیگر مکتب امام بود و امام به دشمن اعتماد نکرد و بعد از اینکه دشمن انقلاب را شناخت مانند کوهی استوار در مقابل دشمن ایستاد و از دیگر مکتب امام روحیه اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت بود در گذشته ملت یک ملت تو سری خور بود و تحقیر می شد به این ملت نشان دادند نمی توانند اما امام از این چنین ملتی که دنیا به آن ارزش نداشت و دیگران برای آن تصمیم می گرفتند امام روح اعتماد به نفس و خود اتکایی را به ملت تزریق کرد و شعار ما می توانیم را تزریق کرد و این روحیه را حتی امام نه در ملت ایران بلکه در دیگر ملت های اسلامی به وجود آورد.

امام جمعه قلعه رئیسی به دیگر مکتب امام اشاره و به مکتب قانون اساسی اشاره و بیان کرد: امام خبرگان رهبری را از طریق انتخابات مامور می کند تا قانون اساسی را تدوین کنند و قانون را مردم انتخاب کردند و پایاه های نظام را این چنین محکم کرد و مکتب امام یک جامعه کامل و اصیل است و بر پایه اسلام ناب محمدی مهیا می کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: مکتب امام ضد اشرافیگری است، ساده زیست است، مردم دار است مبارزه با فقر و تبعیض از ویژگی مکتب امام است و امروز رسالت ما این است که مکتب امام را از زبان رهبر معظم انقلاب بشنویم و پاسدار این مکتب باشیم ستون فقرات مکتب امام ولایت فقیه است و امروز یک عده ای خط امام را تحریف می کنند و امروز جریانی با حفظ ظهر اما محتوا مکتب امام را تحریف می کنند و مکتب امام در چارچوب حفظ نظام و تبعیت امام راحل و حرکت در مسیر ولایت معنا و مفهوم دارد و امروز همه بایستی پی بریم در این عصر از مکتب امام دفاع و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که مکتب امام را بشناسیم و به جوانان یاد دهیم تصریح کرد: امروز مکتب امام بر همه ما وظیفه است که مکتب را بشناسیم و به دیگران یاد دهیم و امروز درسی که به عهده ماها است این است که از زحمات 80 و چند ساله امام پاسداری کنیم و امروز اگر توانستیم در شغل، جایگاه و مسئولیتی که هستیم که توانستیم مومن بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن را به درستی طی کنیم آن موقع می گویم راه امام را درست آمدیم.

صلواتی ادامه داد: امام مسئولین را توصیه می کردند که از کاخ نشینی و اشرافی گری تمایل پیدا نکنند این یعنی مکتب امام است و ما نسبت به این خط و مسیر مدیون هستیم و باید همه در کنار هم تلاش و کار کنند تا روح انقلاب را از وصیت امام و سخنان رهبر معظم انقلاب را اولویت زندگی و مسیر خود قرار دهند و اگر چنین شد توانستیم مسیر امام و رهبری را به درستی طی کنیم.

انتهای پیام/82021

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی امام رئیسی قانون اساسی ارتحال امام خمینی ره قلعه رئیسی مکتب امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

به گزارش "ورزش سه"، امروز پنجشنبه، سی فروردین ماه سومین مراسم سالگرد درگذشت نادر دست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و نساجی مازندران در قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم ساکت الهامی، سرمربی و مصطفی صداقت مربی نساجی مازندران که تیم‌شان را آماده بازی حساس با تراکتور می‌کنند، حضور داشتند.

دست‌نشان در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کرونا در بیمارستان رازی قائم‌شهر درگذشت و در آرامگاه سید ملال قائم‌شهر به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروازهای کشور و فرودگاه‌ها بعد از فعال شدن پدافندها
  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • گزارش سفر رئیسی به سمنان / دیدار با مردم دامغان در مصلای امام خمینی (ره)
  • گزارش سفر رئیسی به دامغان / دیدار با مردم در مصلای امام خمینی (ره)
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)