Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مسحن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با صدا و سیما درباره آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ یکی از وظایف ما کسب آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی آینده است و در این باره سناریوهای مختلفی داریم، نخستین فرض این است که مشکلی وجود نداشته باشد مدارس دولتی و غیر دولتی دایر و کلاس‌های درس حضوری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سناریوی دوم این است که ممکن است در مقاطعی از سال نیازمند داشته باشیم مدارس را تعطیل کنیم بنابراین امکان ترکیبی را پیش‌بینی کردیم تا روزهایی که مشکل وجود ندارد، دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شوند و در مواقعی که امکان حضور نیست از طریق راه‌های جایگزین یعنی آموزش تلویزیونی، مجازی و تولید و عرضه بسته‌های خود آموز آموزشی اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ چون پیش‌بینی دقیقی از وضعیت سال تحصیلی آینده در دست نیست باید گزینه‌های مختلف را مدنظر قرار دهیم، یکی دیگر از گزینه‌ها این است که در صورت موافقت مسئولان وزارت بهداشت، سال تحصیلی را زودتر برگزار کنیم تا از زمانی که خطری افراد را تهدید نمی‌کند حداکثر استفاده را برای آموزش ببریم.

وی در ادامه درباره امتحانات حضوری دانش‌آموزان بیان کرد: به دلیل اهمیت امتحانات پایه دوازدهم در سرنوشت دانش‌آموزان با هماهنگی ستاد کرونا امتحانات حضوری است اما چون سلامت افراد اهمیت دارد تعداد حوزه‌های امتحان را 50 درصد افزایش دادیم و این امکان فراهم شده است دانش‌آموزان با فاصله مناسب از هم در امتحانات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: تاریخ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال جدید اعلام شد

حاجی میرزایی متذکر شد:‌ مسئولان مدارس توجیه شدند قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان، محیط مدرسه را ضدعفونی کنند و ملاحظات بهداشتی رعایت شود همچنین به مدارس توصیه شده است دانش‌آموزان حتماً از ماسک استفاده کنند و اگر فردی بدون ماسک آمد مدرسه ماسک لازم را در اختیار او قرار دهد تا امتحانات با آرامش لازم برگزار شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدارس تهران آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد