Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این آیین گفت: شخصیت و اعتبار هر کسی با فکر و عمل وی شناخته می شود هر میزان فعل و عمل قوی و ارزشمند باشد، شخصیت و جایگاه اندیشگانی آن فرد هم والا خواهد بود و عمل ماندگار و موثر آدمی نشان می دهد که قدرت تفکر و اندیشه وی تا چه حد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از امام خمینی(ره) به عنوان «یک شخصیت بی نظیر در عالم اندیشه و تفکر» یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران مولود این تفکر والا است انقلابی که عظمت آن را سیاستمداران و فرهیختگان زیادی به زبان آورده اند و هنوز بسیاری در جهت شناخت این انقلاب تحقیق می کنند و سخن می گویند.

وفایی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی نام برد که ۴۱ سال از عمر مبارک آن سپری شده است و با برخورداری از پایه های استوار، روز به روز در حال گسترش و قوام بیشتری است و افزود: کمتر کسی را در دنیای امروز می توان یافت که دانش، بینش،  تقوا و تزکیه نفس را یکجا همانند امام خمینی(ره) در خود جمع کرده باشد امام(ره) چنین شخصیتی است در فقه و دیانت و در تقوا و سیاست بی نظیر است گذر زمان، والایی و ممتازی وی را بیش از پیش نشان خواهد داد.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در چین ادامه داد: حکومت سلطنتی ایران در درون به قوای نظامی و در بیرون به قدرت استکباری پشت گرم بود و کسی تصور نمی کرد که با این شکوه پوشالی با اراده انقلابی امام(ره) از هم بپاشد لیکن امام عزیز با تکیه بر اراده و قدرت الهی توانست این سلطنت را که بر ستم و زورگویی استوار بود به پایین بکشد و قدرت ایمانی خود را جایگزین آن سازد و نشان دهد وقتی توکل و اراده در یک فرد جمع شود کارهای باشکوهی انجام می شود.
 

وفایی اظهار کرد: رهبری قوی این مرد الهی در دوران انقلاب و پس از آن به نیکی خود را نشان داده است امام عزیز با این تفکر و شخصیت،  جنگ نابرابر هشت ساله را مدیریت کرد و با بسیج مردم و نیروهای انقلابی توانست دشمن و همه مددکاران آن را شکست دهد تا الگویی بر دیگر کشورها در مقاومت و ایثار باشد هنوز در این باره دفترها باید نوشت و سخن ها باید گفت که چه نیرویی در این فرماندهی بود که همه را به عجز وا داشت و با بسیج نیروهای مردمی و جوانان توانست مدیریتی عالی و برتر از همه نظامیان دانشگاه دیده به نمایش بگذارد تا این مقاومت و پایداری را به پیش ببرد.

وی از امام به عنوان «انسان کامل و عارفی بزرگ» نام برد که سخنرانی های ایشان روحی در دوستان و پیروان و خوفی در دشمنان می افکند وی سیاستمداری فرهیخته و عالم دینی وارسته ای بود و گفت: کمتر شخصیتی را می توان با این اوصاف یافت.

وفایی در پایان افزود: سالگرد رحلت آن بزرگ مرد تاریخ برای آزادی خواهان این فرصت را فراهم می دارد تا در باره ابعاد شخصیتی آن امام بزرگ تحقیق کنند و درباره وی از علم و دانش،  تقوا و شجاعت، مردم داری و حق طلبی و بسیاری از ارزش های دیگر سخن بگویند.

در ادامه این آیین اندیشمدان چینی نیز در مورد اندیشه های امام خمینی(ره) و تاثیر آن بر جهان به سخنرانی پرداختند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران چین محمد کشاورز زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران چین انقلاب اسلامی ایران چین اسلامی ایران امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

   عصر ایران- به مناسبت شصت‌و‌پنجمین سالگرد درگذشت مرجع فقید جهان تشیع - آیت‌الله العظمی حسین طباطبایی بروجردی- غروب امروز ( سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403) مراسمی در مسجد اعظم قم برگزار می شود؛ مسجدی که یادگار اوست و تولیت آن با نوادۀ مرجع فقید که اکنون خود از چهره های شاخص حوزۀ علمیه به حساب می‌آید. 

   آیت‌الله فقید البته در سال 1340 خورشیدی درگذشته ولی مطابق سنت حوزوی سالگردها را بر اساس سال قمری محاسبه می‌کنند و از این رو شصت‌و پنجمین سالگرد گفته می‌شود.

   انتخاب حاج شیخ حسین انصاریان به عنوان سخن‌ران هم از این حیث قابل توجه است که بر سنت استقلال مرجعیت و حوزه‌ها از نهادهای قدرت تأکید شود.

   گرامی داشت یاد او بعد از 5

63 یا 65 سال به سبب آن است که از آیت‌الله العظمی بروجردی به عنوان آخرین مرجع تام یاد می‌شود و مراد این است که همه بر سر او توافق و اتفاق نظر داشتند و در حیات او مرجع دیگری چندان مطرح و محل مراجعه نبود. حال آن که بعد از ایشان مراجع متعددی محل مراجعۀ شیعیان بودند و حتی در زمان امام خمینی که در رأس نهاد قدرت رسمی و نظام سیاسی قرار گرفتند نیز مراجع متعدد مطرح بودند و مرجعیت در انحصار امام خمینی نبود که خود در زمرۀ شاگردان برجستۀ مرحوم بروجردی بود.

به بهانۀ انتشار این خبر نقل یاداشت سید مهدی حسینی دورود - دین‌پژوه- هم مناسبت دارد که در کارنامۀ زندگی و فقهی آیت‌الله العظمی بروجردی سه ویژگی و اثرگذاری را برجسته و شاخص دیده و نوشته است: 

1. به احیای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و پایه های را که حاج شیخ عبدالکریم موسس حوزه بنا نهاده بود تثبیت کرد‌. همچنین حوزه را هم از گزند افراطیون و کج‌اندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.

 2.  دیگری کادر سازی و فراهم ساختن  زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رساله‌های عملیه بود. به‌طوری که در آن تاریخ پر‌آشوب هیچ ردپایی از بی‌تدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی توان یافت.

3. اوضاع کشور و جامعه را آرام نگاه داشته و به دلیل رابطه تعریف شده‌ای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان به خصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.
  

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت الله علوی بروجردی : به عنوان روحانیت ، حوزه و مرجعیت باید از اصل کرامت انسان دفاع کنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید