Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@22:24:42 GMT

کرونا به سرعت جان یمنی ها را می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۷۳۷

کرونا به سرعت جان یمنی ها را می گیرد

سازمان پزشکان بدون مرز شب گذشته اعلام کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در شهر عدن واقع در جنوب یمن به سرعت جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان مزبور به علت مرک و میر سریع بیماران کرونایی در جنوب یمن اشاره ای نکرد.

این سازمان توضیح داد: از مجموع ۲۷۹ فرد مبتلا بستری شده در مرکز معالجه بیماران کرونایی طی مدت ۳۰ آوریل ( ۱۱ اردیبهشت ) تا ۳۱ ماه می ( ۱۱ خرداد ) ۱۴۳ بیمار یعنی بیش از نیمی از بیماران جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه « تییری دوراند » نماینده این سازمان و بنیانگذار مرکز معالجه بیماران کرونایی در شهر عدن یمن گفت: ما پذیرای تعداد بسیاری از بیماران کرونایی هستیم و حال عمومی شمار زیادی از آنان با سرعت زیاد رو به وخامت گذاشته و از دنیا می روند و فرصت کافی برای نجات جان آنان نمی یابیم .

دوراند افزود: مردم یمن از مرگ سریع بیماران شگفت زده هستند و این امر برای آنان قابل درک نیست.

سازمان پزشکان بدون مرز به طور مستمر از سال ۲۰۰۷ در یمن مشغول فعالیت است و مدیریت شماری از پروژه ها را برعهده دارد و از مراکز بهداشتی و پزشکی در ۱۳ استان کشور یمن حمایت و پشتیبانی می کند.

‎این سازمان همچنین از ماه مd گذشته مدیریت مرکز معالجه بیماران کرونایی در بیمارستان « الامل » شهر عدن در جنوب یمن را برعهده گرفته است.

یمن تا شب گذشته ۳۹۹ مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده که از این میان ۸۷ نفر جان باختند و ۱۵ بیمار بهبود یافتند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در یمن بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بیمارستان شهید هاشمی نژاد بزودی به دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی با هزینه‌ای بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال مجهز می‌شود که این امر گام موثری در توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد داشت.

دکتر محمد دهقانی فیروز آبادی با تاکید بر لزوم توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی افزود: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمی نژاد به عنوان مرکز دانشگاهی واقع در منطقه کم برخوردار با جمعیت زیاد بالاترین تعداد مراجعه بیماران اورژانسی را بین مراکز درمانی را داراست به گونه‌ای که پارسال  ۴۰۰ بیمار حاد قلبی پارسال در  این مرکز درمانی پذیرش شدند.

وی گفت: پارسال بیشتر این بیماران نیاز به آنژیو گرافی فوری داشتند، اما به علت نبود دستگاه تخصصی آنژیوگرافی در این مرکز، متخصصان ناچار به اعزام بیماران به دیگر مراکز درمانی شدند، اما با تخصیص دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی قلبیاین مشکل بزودی حل می‌شود.

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • یزد ـ مهریز پرترددترین محور در فروردین ماه
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی