Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@09:01:21 GMT

آتش سوزی ارتفاعات جنگلی دالاهو مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۷۱۸۸

آتش سوزی ارتفاعات جنگلی دالاهو مهار شد

فرماندار دالاهو گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی «سیاوانه» از توابع این شهرستان که ظهر روز سه‌شنبه شروع شد در ساعت ۲۰ شب گذشته مهار شد.

کرم محمدی روز چهارشنبه افزود: میزان خسارت وارده توسط منابع طبیعی در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: با شروع آتش سوزی در بخشی از عرصه های منابع طبیعی و جنگل های منطقه عمومی سیاهوانه واقع در دالاهو، بلافاصله نیروهای مردمی، جمعی از رزمندگان محور یکم عملیاتی لشگر نبی اکرم سپاه پاسداران کرمانشاه و نیروهای اداری به منطقه اعزام و به مقابله با حریق پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: صعب العبور بودن، هوای گرم و در ادامه باد شدید نیز نتوانست مانع حضور این نیروها شود.
محمدی ادامه داد: جنگل ها و منابع طبیعی سرمایه ای ملی و متعلق به نسل امروز و نسل های آینده است و حفاظت از آن وظیفه همه ما است و این مهم جز با مشارکت فعال صاحبان آن، یعنی مردم امکان پذیر نیست.

وی در پایان از اهالی روستاهای یاران، زرده، قلقله، داراب و افرادی که از بخش گهواره آمده بودند و رزمندگان فداکار محور یکم عملیاتی سپاه که در مهار آتش سوزی نقش داشتند قدردانی کرد.

رییس اداره منابع طبیعی دالاهو هم گفت: آتش از ظهر روز گذشته در ارتفاعات «دارویس» و «سیاوانه» شعله ور شد و به دلیل وزش باد به شدت گسترش پیدا کرد.
مرتضی تاسه افزود: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی فراخوان‌های لازم برای حضور نیروهای مردمی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.
رییس اداره منابع طبیعی دالاهو با بیان اینکه صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید کار خاموش کردن آتش را بسیار دشوار کرده بود، گفت: با تلاش های بسیار نیروهای منابع طبیعی، نظامی و مردم بومی منطقه در نهایت توانستیم آتش را تا پایان وقت دیشب به صورت کامل مهار کنم.
تاسه ادامه داد: در آتش سوزی روز گذشته میزان خسارت وارده به درختان بلوط کمتر از سه درصد بود و پوشش کف جنگل در آتش سوخت.
وی عنوان کرد: تاکنون برآورد دقیقی از میزان و وسعت آتش سوزی انجام نشده است و این کار به پس از گرفتن عکس های هوایی موکول خواهد شد.
دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز بیش از ۳۸۰ هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت.
استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی هزار هکتار آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور