Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:38:25 GMT

۳۱۳۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کووید ۱۹ مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۷۳۰۳

۳۱۳۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کووید ۱۹ مبتلا شدند

جهانپور با تاکید بر اینکه متاسفانه ۳۱۳۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کووید ۱۹ مبتلا شدند، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به۸۰۱۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «کیانوش جهانپور» در خصوص ارائه آمار بیماران کرونایی امروز (چهارشنبه ۱۴خرداد) گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۳ هزار و  ۱۳۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ به صورت قطعی تایید شده و با این تعداد، افراد مبتلا تاکنون به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به صورت قطعی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگو ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: از بین مبتلایان جدید ۴۹۳ مورد بستری و ۲۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از افراد مبتلا به کووید ۱۹ بهبودی پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده اند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: کیانوش جهانپور ویروس کرونا ۲۴ ساعت گذشته کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایتنا - یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد تقویت توده‌های عضلانی از طریق بلند کردن وزنه و افزایش مصرف پروتئین می‌تواند شانس بقای بیماران مبتلا به سرطان را به شدت افزایش دهد.
متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند بیماران پیش از شروع درمان، با تمرینات مقاومتی و افزایش پروتئین، تودۀ عضلانی خود را بالا ببرند.

دکتر لورن یانسی، جراح چشم و محقق در زمینه سرطان، در یک ویدئوی محبوب در تیک‌تاک که بیش از ۵ میلیون بار دیده شده، اهمیت داشتن تودۀ عضلانی مناسب را برای بیماران سرطانی تشریح کرده است.

وی می‌گوید: بهترین چیزی که می‌توانید پیش از شروع درمان سرطان داشته باشید، تودۀ عضلانی خوب است. داروهای شیمی‌درمانی باعث تحلیل عضلات اسکلتی می‌شوند؛ اگر با تودۀ عضلانی ضعیف شروع کنید، دقیقاً مانند رانندگی با باک خالی است.

دکتر یانسی تأکید کرد: وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی نه تنها در زندگی روزمره به شما کمک می‌کنند، بلکه در صورت نیاز به درمان سرطان، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

یافته‌های یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ که در مجله شبکه سرطان ملی آمریکا منتشر شد، نشان داد تودۀ عضلانی بالا نه تنها با بقای بیشتر در سرطان‌های پیشرفته، بلکه با کاهش علائم نیز مرتبط است.

تودۀ عضلانی کافی برای حفظ وضعیت بدن، تعادل و قدرت بسیار مهم است. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، احتمال حفظ استقلال و انجام فعالیت‌های بدنی که برای سیستم ایمنی مفید است، افزایش می‌یابد.

متخصصان توصیه می‌کنند بیماران سرطانی علاوه بر افزایش دریافت پروتئین، تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری و پرس سینه را نیز در برنامه خود قرار دهند تا ضمن حفظ و افزایش تودۀ عضلانی، شانس بیشتری برای غلبه بر بیماری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد