Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردا؛ آخرین مهلت برای آزادسازی سهام عدالت، هدف‌گذاری امسال دستیابی به ۱۰.۵ میلیارد دلار صادرات معدنی، ساعت فروش سهام عدالت در بورس اعلام شد، پیش‌فروش ۴۵ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو از هفته آینده برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

آذربایجان غربی و بوشهر مقصد این هفته پویش #الف-ب-ایران

قطار پویش این هفته#الف- ب- ایران در آذربایجان غربی و بوشهر، طرح‌های خود را برای این استان‌ها به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح‌های این پویش با سرمایه‌گذاری مجموع ۲۶۳۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و خصوصی شامل سد اشنویه (چپرآباد) در استان آذربایجان غربی و هفت پروژه دیگر اعم از واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت پارس عسلویه، توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی پروژه‌های شبکه توزیع نیروی برق استان بوشهر، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ بوشهر۱، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت گناوه، افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر در شهرک صنعتی استان و توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت پارس عسلویه است.

 مجموع سرمایه‌گذاری‌ صورت گرفته برای این طرح‌ها ۲۲۴۰ میلیارد تومان برای ساخت واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه توسط بخش خصوصی و مابقی از محل منابع دولتی برای هفت پروژه دیگر هزینه شده و این طرح‌ها در مجموع برای ۵۲۵۲ نفر اشتغالزایی داشته است.

سد اشنویه (چپرآباد) از نوع خاکی با هسته رسی است که با ۲۴۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی با اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر دیگر به طور غیر مستقیم احداث شده است؛ این سد مخزنی به حجم کل ۴۶ میلیون متر مکعب است که برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه «کانی‌رش» به میزان ۱۰۵۳ هکتار اجرا شده است.

 

هدف‌گذاری امسال دستیابی به ۱۰.۵ میلیارد دلار صادرات معدنی

«حسین مدرس خیابانی» در نشستی با اعضای هیات مدیره خانه معدن، ضمن تشریح سیاست‌های معدنی وزارتخانه در سال جهش تولید افزود: چنانچه قرار است به اقتصاد ایران، برچسب اقتصاد تک‌محصولی زده شود، بهتر است که این برچسب به نام معدن و صنایع معدنی باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: بخش عمده‌ای از ۲۰۰ طرح قابل بهره‌برداری تا سال ۱۴۰۰، مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است و در سال جهش تولید، تعداد قابل توجهی از آنها راه‌اندازی می‌شوند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: از سال ۹۸ که اقتصاد ایران به نوعی از درآمدهای نفتی جدا شده، درآمدهای ارزی معدن و صنایع معدنی کمک زیادی به تامین نیازهای ارزی کشور کرده است.  

به گفته وی، امروز باوجود شرایط سخت تحریمی، طرح‌های توسعه‌ای عظیمی در این بخش در حال راه‌اندازی است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فعال‌سازی معادن کوچک و غیرفعال یکی از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه در حوزه معدن و صنایع معدنی است، گفت: بر این اساس، نسبت تعداد معادن غیرفعال به کل معادن به تفکیک هر استان اعلام شده و در اختیار استانداران قرار می‌گیرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه صادرات در سال جهش تولید، زیر چتر حمایتی همه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، تصریح کرد: پایش مجوزهای مرتبط با معادن در دستور کار قرار گرفته و یکی از سیاست‌های اصلی در این رابطه، آزادسازی پهنه‌های اکتشافی و سپردن آنها به دست افراد صاحب اهلیت است.

 

ساعت فروش سهام عدالت در بورس اعلام شد

«محمود گودرزی» گفت: از امروز امکان معامله ۳۰ درصد از ارزش سبد سهام عدالت در بورس فراهم شد.

وی بیان کرد: قیمت سهام براساس میانگین قیمت روزانه تعیین می‌شود و از امروز بعد از اتمام ساعات معاملات بازار از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ تمام نماد‌ها در بازار معامله می‌شود و دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق فروش آنلاین یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش کنند.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق فروش آنلاین یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش کنند.

 

پیش‌فروش ۴۵ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو از هفته آینده

«فرشاد مقیمی» در حاشیه بازدید معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه نظام پیشنهادات کارکنان ایران خودرو درخصوص روند تولید در این خودروساز گفت: با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، در اردیبهشت‌ماه امسال، رکورد تولید در ایران خودرو با تولید ۵۱ هزار دستگاه خودرو شکسته شد.

وی توضیح داد: با تمهیداتی که وزارت صمت در نظر گرفته، سعی بر این است که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اقدامات متعددی در زمینه ارتقای موتور‌های تی. یو.۵ و تی. یو.۳ و موتور ای. اف.۷ در راستای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین عبور از استاندارد‌های ۸۵گانه انجام داده ایم.

وی درخصوص تولید خودرو‌های برقی بیان کرد: تولید خودرو‌های برقی فرآیند مشخصی دارد که ایران خودرو گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

مقیمی افزود: درحال حاضر، محصولات ایران خودرو براساس استاندارد‌های مصوب ملی تولید می‌شود.

وی درخصوص خودرو‌های ناقص کف کارخانه اظهار کرد: بعضی از این خودرو‌ها یک تا دو قطعه کسری دارند که با ترخیص قطعات از گمرک جمهوری اسلامی ایران، خودرو‌ها تکمیل و تحویل مشتریان خواهند شد.

 

فردا؛ آخرین مهلت برای آزادسازی سهام عدالت

از ۹ اردیبهشت بود که با فرمان رهبر انقلاب آزادسازی سهام عدالت آغاز شد و سازمان خصوصی سازی با اعلام رسمی سایت خود به آدرس SAMANESE.IR زمینه را برای انجام عملیات آزادسازی به روش مستقیم و غیرمستقیم آماده کرد.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند. همچنین به تعداد ۳۵ میلیون نفر هم هنوز روش غیر مستقیم برای آن‌ها انتخاب شده است که از این میان، ۲ میلیون نفر هم فوت شده اند.

سازمان خصوصی سازی، ابتدا زمان آزادسازی را ۸ خرداد اعلام کرده بود، اما با درخواست‌های عمومی این تاریخ را تا ۱۵ خرداد تمدید کرد. البته هنوز خبری مبنی بر تمدید این مهلت اعلام نشده است و به گفته حسین فهیمی، سخنگوی آزادسازی سهام عدالت هنوز تصمیمی برای تمدید مجدد گرفته نشده است.  

 

برنامه داخلی‌سازی صنایع امسال وسعت می‌یابد

«مهدی صادقی نیارکی» از تشکیل مستمر شورای راهبری نهضت ساخت داخل در این وزارتخانه خبر داد.

 معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به برنامه‌ریزی کمی برای تحقق نهضت ساخت داخل در سال جاری تصریح کرد: محورهای ۹ گانه برای تحقق این سیاست راهبردی با لحاظ اهداف کمی در نظر گرفته شده،  این محورها نیز به استانها ابلاغ شد و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان میبایست در پروژه نهضت ساخت داخل به صورت جدی فعال شوند.

صادقی نیارکی پیرامون برنامهریزی برای برگزاری میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل در همه استانهای کشور افزود: با هدفگذاری مشخص باید هر استان، مقدمات برگزاری ماهانه حداقل یک میزساخت داخل را فراهم کند و در برنامه ریزی برای هدفگذاری و برگزاری این میزها، تولیدات تخصصی هر استان و به هم رسانی نیازمندیها و توانمندی‌های آنها مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری مشاغل آسیب دیده از کرونا

سازمان برنامه و بودجه آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری مشاغل آسیب دیده از کرونا را اعلام و تصریح کرد که مقرری ‎بیمه بیکاری برای حدود ۱۰۳ هزار نفر از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ به حساب مشمولان واریز شد و بخش دوم واریزی، پس از تایید سازمان ‎تأمین اجتماعی و ارسال با فوریت پرداخت خواهد شد.

‏ فهرست مقرری ‎بیمه بیکاری ناشی از بیماری ‎کرونا برای حدود ۱۰۳ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به تأیید سازمان تأمین اجتماعی رسیده است، برای پرداخت به بانک مرکزی ارسال و براساس اعلام خزانه به حساب مشمولان واریز شد.‏

فهرست و شماره حساب بخش دوم مشمولان طرح پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل آسیب دیده از کرونا در روزهای آتی توسط سازمان ‎تأمین اجتماعی تأیید و پس از ارسال با فوریت پرداخت خواهد شد.

همچنین حق بیمه ‎بازنشستگی و درمان مشمولین فوق به منظور برقراری سنوات و درمان افراد فوق الذکر توسط ‎سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و به حساب بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی واریز شد.‏

این اقدامات مربوط به تعدادی از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بوده و به تدریج با تأیید و اعلام اطلاعات حساب‌های مابقی مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی این مقرری برای ماه‌های بعدی نیز پرداخت خواهد شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار آزادسازی سهام عدالت محصولات ایران خودرو سهام عدالت در بورس معدن و صنایع معدنی افزایش ظرفیت پست تأمین اجتماعی بیمه بیکاری هزار دستگاه وزارت صنعت ساخت داخل خودرو ها هزار نفر اعلام شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی ندارد و بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی بازار کمترین تغییر قیمت را به ثبت رساندند اما تعداد اندکی مانند خودروی جتا VS۷ محصول وارداتی شرکت ماموت خودرو افت قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته پیدا کرده است.

ساینا اتوماتیک S یکی از ارزان‌ترین سدان‌های دنده اتومات بازار، امروز ۱۱ میلیون تومان گران‌تر شده و با ۵۰۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس از سدان‌های محبوب و پرفروش ایران‌خودرو نیز پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ سه میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ ۸۸۱ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۴۸ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۵۵ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۵۷ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۳۶ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان، پژو پارس ۶۸۶ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۲۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پارانوما (ارتقا) ۸۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۳۹ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۴۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۲۰ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۸۵ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۶۷ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۸ میلیون تومان، کوییک S استاندارد ۴۳۹ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۱ میلیون تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۱ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز افت‌وخیز چندانی دیده نمی‌شود.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین سدان مونتاژی کرمان موتور، نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۸۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X۳۳ دنده‌ای کراس یکی دیگر از جدیدترین محصولات مدیران خودرو نیز تغییری نسبت به دیروز ندارد و با نرخ یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو سدان رده‌بالای مدیران‌خودرو امروز بدون تغییر قیمت و با یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فونیکس تیگو ۸ پرومکس یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای مونتاژی بازار نیز با رشد ۵۰ میلیون تومانی، وارد کانال سه میلیارد تومان شده است.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۷۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۷۷ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۴۷ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 746298

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام