Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ۹۰۰۰ کیلومتر دورتر از مینیاپلیس به سمت شمال، پسری با هزاران آرزو زندگی می‌کرد که دوست داشت روزگاری وکیل و حقوقدان شود اما زندگی او بیش از ۱۴ بهار طول نکشید و قراری که با پدرش گذاشته بود تا مایه افتخار خانواده شود، هرگز به سرانجام نرسید.

ژوائو نخستین نوجوان برزیلی نیست که جان خود را در دست پلیس برزیل از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر هزاران نفر قربانی خشونت نیروهای پلیس شده و عجیب اینکه ۷۵ درصد آنها سیاهپوست بوده‌اند. در سایه اعتراض‌های سراسری در آمریکا که دامنه آن به تمام نقاط جهان گسترده شده، برزیلی‌ها هم برای دومین بار در یک هفته راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند تا خشم خود را نسبت به «نسل‌کشی جوانان سیاهپوست با پشتیبانی دولت» نشان دهند.

با اجرایی شدن قرنطینه سراسری در برزیل به دلیل شیوع کرونا، انتظار می‌رفت برخوردهای خشن پلیس به ویژه با زاغه‌نشینان ریو کاهش یابد. در ۱۵ روز اول هم امیدها چنان افزایش یافت که گمان می‌رفت نیروهای پلیس دیگر به کشتن سیاهان فکر نمی‌کنند اما با باز شدن قرنطینه و افزایش رفت و آمد، فقط پلیس ایالت ریو در ماه آوریل ۱۷۷ نفر را به قتل رساند. به عبارت دیگر، هر چهار ساعت یک نفر در ریو با شلیک پلیس کشته شد که بالاترین آمار در ۲۰ سال اخیر است.

در ماه می و همزمان با افزایش تعداد کشته‌های کروناویروس به بیش از ۶۰۰۰ نفر، پلیس برزیل در یک حمله در روز ۱۵ می ۱۳ نفر را به کام مرگ فرستاد. سه روز بعد ژوائو پدرو در مسیر رسیدن به خانه عمه‌اش به یورش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه شهر برخورد و در تلاش برای پناه دادن به بچه‌ها، از پشت گلوله خورد. نیروهای پلیس جنازه پدرو را به مکانی دورتر بردند و خانواده پینتو روز بعد توانستند او را از میان جنازه‌ها شناسایی کنند.

حدود دو هفته از مرگ ژوائو می‌گذرد و خانواده همچنان برای کنار آمدن با غیبت فرزندشان تلاش می‌کنند. معترضان برزیلی این هفته دوباره به خیابان‌ها بازمی‌گردندند تا اهمیت داشتن زندگی سیاهان را فریاد بزنند و اندکی آن‌سوتر، پدر ژوائو به رویا و آرزوی ناکام پسرش فکر می‌کند.

کد خبر 517829 برچسب‌ها برزیل جورج فلويد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برزیل جورج فلويد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ستاره برزیلی به تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گوستاوو که در بازی با استقلال خوزستان دچار آسیب‌دیدگی شد، بعد از قریب به یک ماه دوری از ترکیب تیم فوتبال تراکتور آمادگی خود را برای حضور در ترکیب تیم تبریزی پیدا کرده است.

بازگشت گوستاوو به ترکیب در حالی است که تراکتور برای اولین‌بار در فصل جاری بدون پاکو خمس بازی خواهد کرد و همه در انتظار انتخاب سیستم بازی از سوی محمد نصرتی و دستیارانش خواهند بود.

این در شرایطی است که غیبت گوستاوو در چند بازی اخیر و به‌خصوص بازی حساس با سپاهان به شدت به چشم آمد و حتی بسیاری یکی از دلایل نتایج ضعیف تراکتور در سه بازی اخیر را نیز نبود این ستاره برزیلی عنوان کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ستاره برزیلی به تراکتور (عکس)
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • ترور ناکام یک نفر در برزیل + فیلم
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است