Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقوع زمین لرزه در صالح آباد، مردم این بخش و همچنین برخی شهرستان های مجاور از جمله ایلام را مجبور به خارج شدن از منزل کرده است اما این ترس نباید موجب عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

وی تاکید کرد: به مردم هشدار داده شده است خارج از منزل بمانند اما باید رعایت پروتکل های بهداشتی فراموش نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر گرمازدگی و عقرب گزیدگی در منطقه گرمسیری صالح آباد

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و افزایش آمار ابتلا در چنین موقعیت هایی باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری از سوی مردم رعایت شود بخصوص در مناطق گرمسیری همچون صالح آباد خطر گرمازدگی و عقرب گزیدگی نیز وجود دارد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: امیدوارم که زمین لرزه امروز تکرار نشود اما در صورت وقوع مجدد و لزوم بیرون ماندن خارج از خانه، مردم  مراقب افراد آسییب پذیر از جمله بیماران، افراد مسن و پرخطر باشند.

وی گفت: مردم در صورت بیرون ماندن باید از دستکش و ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کنند و سعی شود در صورت مصرف غذا از سلامت آب آشامیدنی اطمینان حاصل کرده و دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویند.

مردم در فضای باز بدون کفش نباشند

دکتر صادقی فر یکی از خطرات بیرون ماندن مردم را علاوه بر کرونا، عقرب زدگی عنوان کرد و یادآور شد: در مناطق گرمسیری همچون صالح آباد و در این شرایط، مردم خطر عقرب گزیدگی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان بدون کفش نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای امنیتی گفت: در صورت طولانی شدن خارج ماندن مردم تا حد امکان برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به کودکان و افراد مسن و پرخطر از چادر استفاده کنند و در کنار آن پروتکل های بهداشتی را نیز فراموش نکنند.

زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر ظهر امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران را لرزاند که در شهرستان های ایلام و ایوان نیز احساس شد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه به وقوع پیوسته است. 

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۵۲۴ و طول جغرافیایی ۴۵.۹۹۷ به وقوع پیوسته است.

این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد و هنوز از تلفات جانی و مالی آن گزارشی ارایه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سطح شهر ایلام، در اغلب محلات مردم به خیابان آمده اند.

بخش مرزی صالح آباد از توابع شهرستان مهران است که در ۳۷ کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع شده است.

برچسب‌ها ایلام مهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله ایلام مهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله عقرب گزیدگی صالح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان لرزید

زلزله‌ای به قدرت ۴.۵ ریشتر سالند در استان خوزستان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر سالند در استان خوزستان را لرزاند.

این زمین‌لرزه امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ ساعت ۱۲:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

طول جغرافیایی این زمین لرزه ۴۸.۸۶ شرقی و عرض آن ۳۲.۵۸ درجه شمالی بوده است.

از خسارات احتمالی تاکنون گزارشی دریافت نشده است.

کد خبر 739323

دیگر خبرها

  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • فوری | زلزله نسبتا شدید در خوزستان + جزئیات
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ای نسبتاً شدید سالند را لرزاند
  • برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)در صالح آباد ایلام