Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:00:42 GMT

کدخدایی: امام خمینی سرباز خدا بوو

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۷۹۲۲

کدخدایی: امام خمینی سرباز خدا بوو

سخنگوی شورای نگهبان گفت:خمینی روح الله حق بزرگی گردن همه ما دارد، آنان که با او بودند و آنان که او را ندیدند، اصحاب، انصار و تابعین. چرا که او راه را گشود تا حرکت امکان پذیر شود، و موانع را از سر راه برداشت تا دیگران آسیب نبینند، او سرباز بود اما سرباز خدا.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "و باز دوباره خرداد و باز روزهای غمبار!

در ماه خرداد ظاهراً سری نهفته است، نیمه خرداد ۱۳۴۲ که حضرتش از آن انتظار فرج داشت و اینکه وصالش با حضرت حق نیز در نیمه خرداد اتفاق افتاد! خمینی روح الله حق بزرگی گردن همه ما دارد، آنان که با او بودند و آنان که او را ندیدند، اصحاب، انصار و تابعین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که او راه را گشود تا حرکت امکان پذیر شود، و موانع را از سر راه برداشت تا دیگران آسیب نبینند، او سرباز بود اما سرباز خدا! او مصداق عین الیقینی بود که حق الیقین شد، آمدنش برای شدن بود، تا راه استقامت نشان شود، و رفتن ارزش باشد نه ماندن چرا که ماندن اضمحلال است و رفتن معراج و او در نیمه خرداد عروج نمود.

او در پی حشمت و جاه نبود و از خرقه و مسند بیزار و آنچه او را تسکین می‌داد دیدن روی دل آرای دوست بود.

رهرو عشقم و از خرقه و مسند بیزار

به دو عالم ندهم روی دل آرای تو را

او به خوبی می‌دانست که راه عشق راهی سخت است و طولانی اما همیشه در فکر آن بود، از کجا برود تا بر دوست و ره توشه چه بردارد که دست خالی نباشد؟

چه کنم تا به سر کوی توأم راه دهند؟

کاین سفر توشه همی خواهد و این ره دور است

ره توشه‌ای که عاقبت او یافت ایمان جوانان این مرز و بوم بود، ایمان به خود، ایمان به امام و ایمان به خدا.

و در مقابل همه این راهبری مخلصانه و حکیمانه به دنبال اجر و پاداش دنیوی نبود، چرا که او از نسل هم‌آنانی بود که اطعام را برای خشنودی خدا انجام می‌دادند، «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاءً وَلَا شکورا» و در مقابل این هدایت معنوی به دنبال پست و مقامی هم نبود، …قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرَیٰ لِلْعَالَمِینَ و زبان حال او این بود: لطف کن ای دوست، از رخ پرده بگشا، ناز کم کن
دل تمنایی ز دلبر غیر دیداری ندارد.
رحمت و رضوان واسعه الهی بر روح پر فتوح او!
عباسعلی کدخدایی"

کد خبر 426998

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی امام خمینی ره رحلت امام خميني 14 خرداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر امروز چهارشنبه و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق، جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، امروز چهارشنبه - پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ - و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا منتشر می شود..

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها