Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@06:37:54 GMT

میزبانی جام ملت‌ها؟ محال است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۷۹۷۴

میزبانی جام ملت‌ها؟ محال است

حسن غفاری در گفتگو با مهر، درباره ایرادات فیفا به پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: من در جریان جزئیات ایراداتی که فدراسیون جهانی گرفته است نیستم اما بدون شک روی دو موضوع مهم، تاکید دارند که فدراسیون هم فعلاً به آن تن نمی‌دهد.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: تغییر اساسنامه کار اصلاً سختی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان در عرض یک هفته این کار را انجام داد. چون کلیاتی دارد که باید آن را رعایت کرد و در جزئیات هم نیازی به زمان زیاد هم نیست. می‌توانند ابهامات فیفا را یک هفته‌ای برطرف کنند.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: فدراسیون جهانی فوتبال نمی‌خواهد دولتی‌ها نقشی در مجمع فدراسیون فوتبال داشته باشند. آن‌وقت در کشورمان وزیر ورزش و معاون او صاحب رای هستند. واضح است که فیفا ایراد می‌گیرد چون نه تنها عضو هستند بلکه ریاست مجمع را نیز بر عهده دارند. قطعاً نباید اشخاص دولتی در فدراسیون فوتبال تاثیری داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ورزش می‌خواهد رئیس «بله قربان گو» به فدراسیون بیاورد؟ اذعان داشت: بله همینطور است. فیفا هم مقابل چنین چیزی ایستاده است و نمی‌گذارد بله قربان گویی که وزارتخانه تعیین می‌کند به فدراسیون بیاید.

غفاری افزود: علاوه بر این موضوع، فیفا اصرار دارد کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون نظیر اخلاق و استیناف نیز استقلال کامل داشته باشند.

رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال یادآور شد: وزارت ورزش می‌خواهد کنترل فوتبال را داشته باشد. وزارت دنبال چنین برنامه‌ای است تا هر وقت خواستند اعمال نظر کنند.

وی راجع به پیشنهاد شفاهی فدراسیون نشینان برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا تصریح کرد: به هیچ وجه امکان ندارد. وقتی تیم ملی آلمان به ایران آمد نتوانستیم نور کافی را برای فیلمبرداران شبکه آلمانی فراهم کنیم. مجبور به خرید تجهیزات شدیم تا آن بازی برگزار شود. وزیر به جای نشست چندساعته در مجمع فدراسیون فوتبال دنبال زیرساخت‌های کافی برای گسترش ورزش و فوتبال باشد. چطور می‌توانیم با چنین امکاناتی مدعی میزبانی شویم؟ هیچ ورزشگاهی در کشورهای عربی را پیدا نمی‌کنید که ورزشگاه‌هایشان غیر استاندارد باشد. آن‌وقت فدراسیون ایران مدعی میزبانی جام ملت‌های فوتبال است که چنین چیزی محال است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال

وزیر ورزش امروز اعلام کرد: وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد.

به گزارش فارس، کیومرث هاشمی در جلسه امروز با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد:  وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد.

در صورتیکه این اتفاق رخ بدهد در آنصورت پرسپولیس و استقلال مستاجر فدراسیون فوتبال خواهند شد و باید حساب و کتاب های اجاره این ورزشگاه را به فدراسیون فوتبال بدهند در حال حاضر این دو باشگاه برای هر مسابقه مبلغی را به شرکت توسعه و تجهیز امکان ورزشی که از زیر مجموعه های وزارت ورزش است می پردازند که البته همیشه دیون معوقه ای به این شرکت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کیومرث هاشمی وزیر شد هاشمی ، متخصص ترین وزیر ورزش تاریخ جمهوری اسلامی/ آیا وزیر جدید ورزش حریف چالش‌ها می شود؟

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست
  • هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال ما می‌شود
  • واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی
  • اسبقیان: باید یکی از بهترین میزبانی‌ها را به نمایش بگذاریم
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند
  • فوتبال خیابانی در‌ ایران زنده می‌شود
  • اعلام برنامه‌های فوتبال پایه ایران تا سال ۱۴۱۴ به فیفا
  • توضیحات مجید جلالی برای فیفا درخصوص طرح توسعه فوتبال ایران