Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی طباطبایی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آیینهای گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) بطور مشخص توسط هیات مذهبی ثارالله در میدان عدل خمینی، هیات بصیرت در مسجد والفجر واقع در خیابان آیت‌الله عبادی و هیات رهروان روح‌الله فرزندان شهدا در حسینیه این تشکل مذهبی در سطح کلانشهر مشهد برپا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیات جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام نیز برنامه پیاده‌ر ی خانوادگی را به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) ترتیب داد که امروز به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) اجرا شد. 

رئیس شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی گفت: همه‌ساله در این موعد حزن‌انگیز آیینهای بزرگداشت توسط هیاتها به صورتی باشکوه با حضور انبوه عاشقان امام راحل برپا می‌شد اما امسال بخاطر شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا و تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات این مراسم بطور محدود انجام شده است. 

وی افزود: دیشب نیز مردم به صورت خودجوش در برخی مساجد مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی مراسم گرامیداشت امام راحل را برگزار کردند.

طباطبایی ادامه داد: هرچند وضعیت برخی از این شهرها از لحاظ شیوع کرونا "سفید" است اما باز هم مراسم با رعایت دقیق و کامل موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات آن هم بطور محدود برپا شد. 

وی گفت: امروز ۱۴ خرداد بین نماز ظهر و عصر در محل مصلای شهرهایی که از نظر شیوع کرونا وضعیت سفید دارند مراسم محدودی در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

بر اساس اعلام جانشین رییس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در خراسان رضوی به دلیل شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا تجمع و برنامه‌ای در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار نمی‌شود و بیشتر برنامه‌ها در سطح این استان به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند.

افزون بر پنج هزار هیات مذهبی ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارند. از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد فعال هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۱۲ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان شش میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۰۸ نفر را بیمار کرده و جان ۳۸۲ هزار ۴۸۱ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. دو میلیون و ۶۸ هزار و ۴۸۲ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

برچسب‌ها کرونا مشهد هیأت عزاداری رحلت امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد هیأت عزاداری رحلت امام خمینی ره کرونا مشهد هیأت عزاداری رحلت امام خمینی ره سالگرد ارتحال خراسان رضوی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اجتماع مردمی وعده صادق از ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

مداح اهل بیت (ع)، حسین طاهری در این مراسم باشکوه به رجزخوانی خواهد پرداخت.

کد خبر 6079500

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)