Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید بادامی گفت: آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها در شورای عالی استان ها در آینده نزدیک در شورای عالی استان ها اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بادامی نجات نائب رئیس شورای عالی استان ها، آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را نیازمند اصلاح و تغییردانست و اظهارداشت: شهرها روز به روز به سمت توسعه و گسترش هستند؛ این آیین نامه و قانون ایراداتی دارد و نمی تواند به حفظ فضای سبز شهرها کمکی کند و همچنین این نواقصات باعث شده که بخشی از حقوق عامه مردم هم به شکلی آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اصلاح ماده 1 قانون فوق را امری ضروری و مهم تلقی کرد و گفت: آیین نامه ای که شورای عالی استان ها برای حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تدوین کرده است؛ دچار ایرداتی است.

نائب رئیس شورای عالی استان ها در ادامه بخشی از نواقصات قانون را در موضوع باغات برشمرد و در این باره توضیح داد: نقشی در مقوله باغات برای شورای شهرها تعریف شده که این نقش بدون هیچ گونه دستور العمل است. بر این اساس شاهد هستیم که تشخیص هایی که گاها داده می شود حقوق عامه مردم از بین می رود. برای رفع این مشکل بایستی تشخیص هایی که شورای شهر دارد براساس دستورالعمل ها و الزامات باشد. نبود این مهم یک خلا قانونی محسوب می شود که باعث شده برخی از شوراهای اسلامی در شهرها دچار اشتباه شوند.

بادامی نجات در پایان تصریح کرد: در هر صورت این آیین نامه نیازمند اصلاح است که شورای عالی استان ها طی مکاتبه ای با شوراهای اسلامی سراسر کشور و شهرداران کشور در حال جمع آوری  این نواقص است که در آینده نزدیک در یکی از کمیسیون های تخصصی شورای عالی استان ها آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز قانون آیین نامه استان ها حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی