Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالروز رحلت امام خمینی (ره) محفل انس با قرآن و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی در شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروزچهارشنبه (۱۴ خرداد) محفل انس با قرآن و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی در مکان حسینیه مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین با حضور و همت مدیر ستاد کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئتی از سازمان تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس اداره ارشاد اسلامی گچساران، جمعی از حافظان، قاریان، فعالان فرهنگی و مدیران کانون های مساجد شهرستان گچساران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این محفل نورانی بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله کریم توسط یکی از قاریان شهرستان گچساران، مدیر کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، به ایراد سخنرانی پرداختند.

«علیرضا دولت آبادی» یکی از برنامه های اصلی ستاد کانون های مساجد استان در طول سال را فعالیت در حوزه «قرآن و عترت» در سطح کانون های مساجد استان به مناسبت های مختلف از جمله رحلت «حضرت امام خمینی (ره)» و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان دانست و گفت: مسابقه تفسیر کوتاه جزء ۷ قرآن کریم و همچنین طرح تفسیر کوتاه قرآن در ۱۰۰ ثانیه ویژه ائمه جماعات و اساتید قرآنی از جمله دیگر طرح های قرآنی است.

وی افزود: علاقمندان طرح «تفسیر ۱۰۰ ثانیه ای» باید با تفسیر آیه ای از قرآن در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه کلیپی تهیه نموده و بعد از ثبت در سامانه بچه های مسجد با ارسال آن به شماره ۰۹۳۹۰۹۵۶۵۴۳ در مسابقه شرکت کنند.

وی مسابقات چهار گزینه ای و خلاصه نویسی از وصیتنامه امام راحل (ره) را از برنامه های اختصاصی ستاد کانون های فرهنگی استان به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) دانست.

مدیر کانون های مساجد استان، با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی کاملی از ظرفیت روستاهای استان نداریم، اظهار داشت: در صدد معرفی روستای برتر فرهنگی استان با شاخصه های مکان مذهبی، بافت تاریخی، شخصیت های علمی ، مذهبی، فعالیت های فرهنگی با محوریت روستا هستیم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام هادی خادمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران»، به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، هدف از مسابقات حفظ و قرائت قرآن را عمل به مفاهیم آن دانست و گفت: راه کاهش بیماری های روحی، افسردگی، اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی، عمل به آموزه های قرآنی است.

وی برگزاری برنامه های مستمر قرآنی را در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دانست.

برپایه این گزارش؛ در ادامه برنامه تنی چند از قاریان شهرستان با نوای زیبای آیاتی از قرآن، فضای معنوی خاصی به جلسه بخشیدند.

این مراسم با همکاری مشترک «کانون فرهنگی باقراالعلوم» و «کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی» گچساران، برگزار شد.

توزیع ماسک استریل بین شرکت کنندگان و کتاب قصه بین کودکان حاضر در جلسه از اقدامات قابل تحسین اعضای کانون باقرالعلوم بود.

در پایان این آیین باشکوه از ۳۰ نفراز برگزیدگان مسابقات آیه های قرآنی که در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی توسط کانون باقرالعلوم برگزارشده بود، تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی کانون های مساجد استان برگزیدگان مسابقات ماه مبارک رمضان امام خمینی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آیین برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، اساتید، کارمندان با حضور ریاست دانشگاه، مسئول نهاد رهبری، مدیران فرهنگی و اجتماعی، قاریان و مبتهلان برتر در عرصه دانشگاهی، فعالان قرآنی در سالن ملک نسب دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به ارائه گزارش مختصری از جشنواره اخیر قرآنی پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان بیش از۳۵۰ نفر، تعداد افراد ثبت نام در بخش معارفی بیش از ۲۰۰ نفر، تعداد شرکت کننده در بخش هنر و ادبیات بیش از۴۰ نفر، تعداد افراد شرکت کننده در بخش آوای بیش از ۶۰ نفر و منتخبین بخش آوای ۱۱ نفر بودند که در این جلسه مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1227381 برچسب‌ها مسابقات قرآنی

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند