Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بوریس جانسون» روز چهارشنبه (۱۴ خرداد) در جلسه پرسش و پاسخ از نخست وزیر در مجلس عوام انگلیس کشته شدن شهروند سیاهپوست به‌دست پلیس سفیدپوست این کشور را تکان‌دهنده و توجیه‌ناپذیر خواند. 

وی تاکید کرد که حق مردم آمریکا برای برگزاری تظاهرات  را به شرط مسالمت‌آمیز و قانونی بودن به رسمیت می شناسد.

جانسون این اظهارات را در واکنش به سخنان «کی‌یِر استارمر» رهبر حزب اصلی مخالف دولت مطرح کرد که گفته بود؛ از کشته شدن جورج فلوید شوکه شده و عصبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رفتار پلیس آمریکا را نماد صریح نژاد پرستی و تنفر خواند که بسیاری از شهروندان اقلیت‌های قومی در این کشور تجربه می‌کنند.

استارمر از اینکه بوریس جانسون تاکنون واکنش قاطعی به این مساله نشان نداده ابراز شگفتی و تصریح کرد؛ امیدوارم در تماس بعدی با رئیس جمهوری آمریکا مراتب انزجار انگلیس را نسبت رفتار او در واکنش به این حادثه اعلام کنید.

به دنبال قتل نژادپرستانه "جرج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط "درک شویین" افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ ماه می‌ (۵ خرداد) موجی از اعتراضات ابتدا ایالت مینه سوتا و سپس تمامی آمریکا را فرا گرفته است.  

به دنبال اعتراضات سراسری در آمریکا، ترامپ تهدید کرده که از ارتش برای مقابله با خشونت‌ها استفاده می‌کند. او در بخشی از سخنان خود در این خصوص، فرمانداران و مقامات ایالتی را به دلیل نحوه پاسخگویی شان به اعتراضات اخیر به باد تمسخر گرفت.  

بنابر اعلام منابع رسمی، به دنبال اعتراضات هشت روزه در آمریکا تاکنون ۱۳ نفر دیگر از شهروندان این کشور توسط پلیس و نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

وزیر تجارت بین‌الملل دولت در سایه انگلیس (حزب کارگر) در واکنش به این تحولات خواستار توقف فوری صادرات تجهیزات ضد شورش انگلیسی به آمریکا شده است.

«املی ثورن‌بری» در نامه‌ای به وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس همچنین خواستار تحقیق درباره استفاده پلیس و گارد ملی آمریکا از تجهزات انگلیسی شد و تصریح کرد که چنین احتمالی برای دولت لندن مایه شرمساری خواهد بود.

آمارها در انگلیس نشان می‌دهد که ۸۰ درصد انگلیسی‌ها جامعه آمریکا را نژاد پرست می‌دانند. بر اساس موسسه افکار سنجی یوگو، ۴۰ درصد مردم انگلیس تصور می‌کنند که جامعه‌ آمریکا «بسیار نژاپرست» و ۴۰ درصد دیگر آن را «نسبتا نژادپرست» می‌دانند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل

کاخ سفید اعلام کرد که ساعاتی قبل از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی سپاه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سفرش به دلور را لغو و به واشنگتن بازگشت تا با تیم امنیت ملی خود درباره رویداد‌های خاورمیانه مشورت کند.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی از آغاز حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد. به گفته واتسون بایدن برای اطلاع از آخرین وضعیت این حمله در کاخ سفید حضور یافته و تیم مشاورانش در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی قرار دارند.

بایدن به صراحت حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: حمایت ما از (رژیم) اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اگر آمریکا میخواهد برای حمایت از اسرائیل به میدان بیاید ما اینجا بیکار نمیشینیم، کوچیک‌ترین تعرضی از سوی آمریکا به خاک ایران ما را مجبور به حمایت از ایران میکند.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: حمله ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرد: ایران بار دیگر ثابت کرد که به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه است.

 

tags # آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، ایران ، اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • خروش خشم مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • واکنش بایدن به پاسخ ایران به اسرائیل
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل
  • مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانی