Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@13:25:11 GMT

شغل «جورج فلوید» چه بود؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۳۵۰

شغل «جورج فلوید» چه بود؟ +تصاویر

جورج فلوید شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی روز دوشنبه زیر پا‌های پلیس سفیدپوست آمریکایی و در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» جان داد تا بار دیگر تبعیض‌ها و خشونت‌های نژادپرستانه در این کشور باعث اعتراضات گسترده شود.

اما جورج فلوید؛ جدیدترین قربانی خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا کیست؟

«جورج پِری فلوید» در شهر «فایتویل» در ایالت کارولینای شمالی به دنیا آمد و در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس بزرگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که جثه درشتی داشت، در دوران تحصیل در دبیرستان در تیم‌های ورزشی فوتبال و بسکتبال ستاره تیم‌هایش بود.

فلوید به موسیقی علاقه داشت و مدتی را در هیوستون در یک گروه موسیقی فعالیت کرد و نام هنری «فلوید بزرگ» را برای خودش انتخاب کرده بود.

او در سال ۲۰۱۴ به ایالت مینه‌سوتا آمد و ضمن سکونت در «سنت لوئیس پارک»، به مدت ۵ سال به عنوان مامور امنیتی یک رستوران کار کرد.

طبق برخی گزارش‌ها، فلوید در زمان کشته شدنش توسط «درک چائووین» مامور پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا، چند وقت بود که بیکار شده بود.

«اسکای نیوز» نوشته، جورج فلوید چند سال قبل برای یافتن شغل به مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمده بود و یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند.

راکسی واشنگتن در توصیف شوهر سابق خود او را «پدری خوب برای دخترشان» توصیف می‌کند.

طبق گزارش اسکای نیوز، جورج فلوید بعد از استقرار در مینیاپولیس در دو شغل مشغول به فعالیت بود، رانندگی کامیون و مامور امنیتی رستوران «کانگا لاتین بسترو» (متعلق به لاتین‌تبارها).

«جسی زندیاس» یکی از مشتریان این رستوران در مطلبی فیسبوکی به تمجید از جورج فلوید و خوش رفتاری او با مشتریان پرداخت و به نیکی از او یاد کرد.

ششم خرداد ماه بود که قتل جورج فلوید سیاه‌پوست با رفتار خشن افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس رسانه‌ای شد؛ قتلی که سبب آغاز اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در آمریکا شد و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

             

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جورج فلوید قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکا نژادپرستی پارسی خبر جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل قرآنی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان با طعم تواشیح خوانی ایرانی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، این گروه تواشیح کشورمان که با هدف معرفی چهره معنوی ایران و هنر تواشیح خوانی به پاکستان سفر کرده با هماهنگی خانه فرهنگ و سرکنسولگری ایران در شهر پیشاور، چند برنامه قرآنی در این شهر اجرا کردند.
تواشیح خوانی زیبای گروه «آل یاسین» اهواز که همراه با قرائت قاریان بین المللی کشورمان همراه بود در مساجد و دارالقرآن‌های شهر پیشاور مورد استقبال پر شور رزوه داران پاکستانی قرار گرفت.
همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور پاکستان نشستی قرآنی همراه با ضیافت افطاری برای استقبال از این گروه تواشیح خوانی و قاری بین المللی کشورمان برگزار کرد.
سفر به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برای اجرای برنامه‌های قرآنی همزمان با ایام شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های سفر گروه تواشیح خوانی آل یاسین به پاکستان است.

دیگر خبرها

  • محافل قرآنی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان با طعم تواشیح خوانی ایرانی
  • فعالیت صنف رستوران ها و اغذیه ها تنها به صورت بیرون بر در ماه رمضان
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • عکس| شکار پدر هالند در بارسلونا!
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • ببینید | فروریختن پل در بالتیمور
  • آتش سوزی جنگل‌ها در ۱۸ ایالت مکزیک