Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:02:15 GMT

بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست آبرسانی غیزانیه

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۳۷۲

بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست آبرسانی غیزانیه

به گزارش فارس از اهواز، فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای بخش مشرحات و غیزانیه ظهر امروز با حضور فرماندار، نماینده مردم اهواز در مجلس و مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان به‌صورت آزمایشی افتتاح شد.

این پروژه به طول 25 کیلومتر خط انتقال آب از مجتمع آبرسانی شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره است و با بهره برداری از آن مشکل آب 30 روستای بخش غیزانیه و 7 روستای بخش مشرحات حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین فاز دوم این طرح به طول 6 کیلومتر از صفیره تا نزهه است که اواخر تیرماه از آن بهره برداری می‌شود.

صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 40 میلیارد تومانی اجرا شد، اظهار کرد: این پروژه از دو فاز تشکیل می‌شود که فاز یک شامل 25 کیلومتر خط لوله انتقال آب، بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه شیبان و بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه تقویت فشار صفیره است.

وی افزود: 650 روستای خوزستان با مشکل آب مواجه هستند و برای رفع مشکل آنها به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا نباید نبود آب شرب سبب افزایش آلام مردم شود، گفت: مشکلات آب شرب به‌عنوان نیاز اولیه هر فرد باید به سرعت حل شود.

وی افزود: مشکلات حوزه آب در خوزستان به وضعیت قرمز رسیده و ده‌ها نقطه مشابه غیزانیه در استان وجود دارد که باید مدیریت آبفا با قید فوریت آنها را رفع کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان

طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب شرب و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در استان سمنان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو،سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را به بهره‌برداری رساند.

اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد ۳ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ، احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای ایج، تامین آب شرب روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی راه‌بند مهدی‌شهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و باعث ارتقای قابل توجه کیفیت و پایداری آب مصرفی این بخش‌ها خواهد شد.

همچنین با حضور دکتر رئیسی ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی وارد مدار شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز