Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گلستان گفت: قیام خونین 15 خرداد آغاز تحقق اراده مردم ایران در راه مبارزه با استکبار جهانی و ظلم و ستم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام جلال عراقی بعد از ظهر امروز در جمع تعدادی از دانشجویان استان گلستان اظهار کرد: یکی از مبانی راهبردی و استراتژیک امام خمینی (ره) توجه به موضوع تقریب و وحدت میان امت اسلامی جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) با اندیشه‌های ناب خود تلاش می‌کرد تا کشورهای اسلامی را به نزدیک کند و در این مسیر هم جلوه‌های گوناگونی از همگرایی را آفرید.
سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب گلستان ادامه داد: فعال شدن نقش سازمان کنفرانس اسلامی، گسترش ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تشکل‌هایی مانند سازمان همکاری اقتصادی «اکو» از جمله تلاش‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در راستای همگرایی کشورهای اسلامی بود.
وی خاطرنشان کرد: پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و خون شهدا تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری یکی از راه‌های اصلی اعتلای نظام مقدس جنهوری اسلامی است.
عراقی با بیان اینکه قیام 15 خرداد جنبشی ماندگار و نقطه عطفی در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است، گفت: قیام 15 خرداد سرآغاز تحقق اراده مردم ایران در راه مبارزه با استکبار جهانی، طاغوت، ظلم و استبداد بود.
وی اضافه کرد: قیام 15 خرداد آغاز تحول و دگرگونی‌هایی شگفت‌آور در به ثمر نشستن اراده مردم برای سرنگونی ظلم و ستم بوده که به جرات می توان این روز را " یوم الله" نامید.
سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گلستان گفت: جوانان انقلابی ما باید با مطالعه و تحقیق درباره مبارزات مردم در این روز از شجاعت، اراده و جانفشانی و فداکاری های آنها درس زندگی و ایثار  و شهادت را بیاموزند.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی استان گلستان گلستان دانشگاه قیام 15 خرداد اراده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تحسین اقدام شجاعانه نیروهای مسلح کشور در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: اقدام اخیر در جهت تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی موجب شادمانی امت اسلامی گردید؛ بی تردید این موفقیت و پیروزی در نتیجه وحدت و تقریب ملت ایران و امت اسلامی شکل گرفته است.

مولوی فاضل حسینی، افزود: امت اسلام بر این موضوع واقف است که قدرت اسلام در نتیجه وحدت بین امت اسلامی می باشد و همه یک صدا ندا می دهند: «رَضيتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وآلِهِ نَبِيّاً، وَبِالإِسْلامِ‏ ديناً وَبِالْقُرآنِ كِتاباً، وَبِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً»؛ راضى و خشنودم كه پروردگارم خدا است و محمد (ص)پيغمبرم هست و اسلام‏ دینم ، قرآن كتابم و كعبه قبله‏ ام می باشد.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: اتحاد امت اسلامی در این مقطع کنونی یک ضرورت و فریضه است؛ دین آن را بر همه مسلمانان و  بر همه زعامداران کشورهای اسلامی واجب کرده است، این مسئله واقعیت اسلامی و جهانی است فلذا بر مسلمانان لازم است متحد باشند و قدرت خود را حفظ نمایند و تفرقه را کنار بگذارند.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند مسلمانان متحد باشند؛ تفرقه امت اسلام را برای دشمنان لقمه آسانی می گرداند و مسلمان ها را قطعه قطعه و نابود می سازد، قرآن کریم می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيرد.

وی در پایان با اشاره به بی تفاوتی و انفعال کشورهای عربی، تاکید کرد: تمامی زعامداران و حاکمان کشورهای عربی در جهان باید در مواجهه با این جنایات و مصیبت تعاون و ایثار داشته باشند که متاسفانه فقط یک نام از اسلام برای آنان باقی مانده است و در عمل حرکتی را مشاهده نمی کنیم.

 انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد
  • اقدام نیروهای مسلح، تحقق اراده ملی بود
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد
  • عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود
  • جهان اسلام از تحقق وعده صادق مسرور است
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • سیلی ایران اسلامی به استکبار تن آمریکا را لرزاند