Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سید محمد قریشی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی مسیر کوچ عشایر از ورامین شروع شده و در مسیرهای پاکدشت، روستای توچال، سد ماملو، کرشت، پورزن، ایرا و سپس به مقصد دشت لار در حرکت هستند.

وی بیان کرد: شهرستان پردیس در مسیر کوچ عشایر میان‌بند و میزبان عشایر خواهد بود و برای توقف دام و استراحت چند روزه عشایر در سطح شهرستان چراگاه‌هایی برای تأمین منابع دامی و علوفه غنی در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس سپس افزود: یکی از عمده مشکلات عشایر کوچ‌نشین عبور دام از جاده‌های اصلی است که خطرات زیادی برای خود و هم برای دام‌ها در حین عبور از جاده‌ها در پی دارد.

قریشی با اشاره به عبور دام عشایر کوچ‌نشین در شهرستان پردیس تصریح کرد: یکی از مسیرهای اصلی عبور عشایر در شهرستان پردیس محدوده آب انجیرک است که با احداث پل زیرگذر آب انجیرک که در برنامه کاری قرار دارد مشکل آن‌ها تا حدودی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت عشایر کوچ‌نشین حدود 130 خانوار که با احتساب هر خانواده 4 نفر، جمعیتی حدود 520 نفر را تشکیل می‌دهد و این خانواده‌های کوچ‌نشین مستلزم امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی در تمام مسیرهای مشخص شده هستند که توسط مسئولان امور عشایری تهیه و تأمین می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان با اشاره به اهمیّت عشایر که منابع و ذخیره انقلاب هستند خاطرنشان کرد: برای اقامت عشایر در دشت لار امکاناتی از قبیل چادر، تأمین منابع سوخت فسیلی، کپسول گاز و لوله‌کشی آب فراهم شده که این امکانات کافی نیست و نیازمند توجه و نظارت بیشتر مسئولان است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهرستان پردیس جهاد کشاورزی فصل کوچ عشایر صراط عشایر کوچ نشین شهرستان پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جلسه انتخابات شهرستان تهران گفت: ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در نظر گرفته شده است. 

 حامد شایان افزود: صندوق‌های سیار اخذ رای ویژه مسیر‌های خاص برای سهولت در امر رای ریزی و ادای فریضه دینی و سیاسی مردم در روز ۲۱ اردیبهشت آماده انتقال است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: با توجه به برگزاری تمام مکانیزه انتخابات در دور دوم، لزوم ارتباط پایدار شعب رای گیری بر بستر شبکه فیبر نوری ضروری است. 

حامد شایان همچنین تسریع در شناسایی و رفع موانع و نیز ساماندهی هرچه بهتر دکل‌های مخابراتی برای پوشش دهی مناسب خدمات به شعب رای گیری را خواستار شد.

۳۲ داوطلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس برای کسب ۱۶ کرسی بهارستان رقابت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو