Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:38:08 GMT

واکنش پاپ به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۷۴۴

واکنش پاپ به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس، گفت که "نمی‌توانیم نژاد پرستی را تحمل یا از آن چشم پوشی کنیم."

وی با ابراز همدردی با مردم آمریکا در نهایت پس از گذشت یک هفته از مرگ فلوید سکوت خود را در قبال این مساله شکست.

به گزارش تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان، پاپ قتل فلوید به دست افسران پلیس آمریکا را غم انگیز خواند و افزود که برای وی و تمام کسانی که قربانی نژاد پرستی شدند، دعا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مردم آمریکا گفت: در پی مرگ آقای جورج فلوید با نگرانی عمیق شاهد ناآرامی‌های اجتماعی روزهای اخیر در ایالات متحده هستم.

تحلیلگر ارشد حوزه واتیکان شبکه سی‌ان‌ان گفت که اشاره پاپ فرانسیس به نام یک شخص خیلی نادر اتفاق می‌افتد.

یک سخنگوی واتیکان به این شبکه خبری گفت که این یک درخواست ویژه بوده است.

با ورود به هفته دوم اعتراض‌های ضد نژادپرستی آمریکا، ده‌ها هزار نفر از سراسر ایالات متحده با وجود قوانین منع آمد و شد در خیابان‌ها حضور پیدا کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پاپ جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند

بر اساس یک تحلیل جدید گالوپ با عنوان «ایالات متحده: رهبر یا بازنده در جی ۷؟» مشخص شد از هر ۴ آمریکایی یک نفر (۲۶ درصد) در ۱۲ ماه گذشته مواقعی وجود داشته که پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز نداشته است.

در کانادا، نرخ افرادی که برای تهیه غذا در همان بازه زمانی با مشکل مواجه بودند ۱۷ درصد بود، در حالی که در فرانسه به ۱۵ درصد و در ایتالیا ۱۴ درصد کاهش یافت. حدود ۱۳ درصد از آلمانی‌ها در مقاطعی در سال گذشته قادر به تهیه غذای کافی نبودند، در مقابل ۹ درصد در انگلیس و ۸ درصد در ژاپن با مشکل ناتوانی برای تهیه غذا مواجه بوده اند.

ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ هر سال به دلیل ناتوانی مردمش در تهیه غذا در مقاطعی از زمان‌ها در صدر کشور‌های گروه G۷ بوده است، داده‌های سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌های در حال مبارزه با بحران غذا در حال افزایش است. این روند در دولت جو بایدن بیش از هر زمانن دیگری است

بندیکت ویگرز، مشاور تحلیلی جهانی در گالوپ، به نیوزویک گفت: از زمانی که گالوپ این معیار را در سال ۲۰۰۶ پیگیری کرد ناتوانی در تهیه غذا در ایالات متحده هرگز بالاتر از سال ۲۰۲۳ نبوده است. تورم قیمت در ایالات متحده که در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و در سال گذشته همچنان بالا بود.

نتایج نظرسنجی گالوپ مبتنی بر مصاحبه‌های تلفنی و اینترنتی است که در طول سال ۲۰۲۳ با نمونه‌های تصادفی از ۱۰۰۰ بزرگسال ۱۵ ساله و بالاتر ساکن هر یک از هفت کشور G۷ انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد