Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ماجد حنتوش» وزیر برق عراق امروز (چهارشنبه) در دیدار با «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است، واردات برق از ایران را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

 حنتوش در این نشست با حضور مسوولان وزارت برق عراق و نیرو جمهوری اسلامی ایران گفت که از کمک های ایران در صادرات ۱۲۰۰ مگاوات برق به عراق قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود پرداخت مطالبات برق عراق به ایران در دستور کار قرار گرفته و موضوع در وزارت دارایی در حال انجام است.

وزیر برق عراق ابراز امیدواری کرد که میزان صادرات برق ایران به کشورش در فصل تابستان کاهش پیدا نکند.

حنتوش یادآور شد: میزان واردات برق عراق از ایران ۱۲۰۰ مگاوات است که این حجم از واردات در فصل تابستان بسیار اهمیت است.

وزیر برق عراق تاکید کرد که همکاری های دو کشور در حوزه برق سال گذشته بدون قطعی در بالاترین سطح انجام شد و ما از جمهوری اسلامی ایران در زمینه صادرات برق قدردانی می کنیم.

وی از ابراز تمایل بغداد برای حل تمامی مشکلات موجود خبر داد و عراق خواستار ارائه آموزش و انتقال تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق و انرژی است.

رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با تبریک انتخاب حنتوش به عنوان وزیر برق جدید عراق، هدف از سفر به بغداد را توسعه همکاری ها با بغداد اعلام کرد.

وی گفت که مصلحت جمهوری اسلامی ایران این است که همسایگان ما در حوزه برق در شرایط مناسبی قرار داشته باشند و ما آماده توسعه همکاری ها با کشور دوست و برادر عراق هستیم.

اردکانیان یاد آور شد: حدود یک سال و نیم پیش در سفر به عراق توافق نامه ای با مسوولان این کشور به امضا رسید و ما وعده دادیم که در برنامه ای سه ساله صنعت برق عراق به وضعیت مطلوبی برسد.

وی افزود که‌ در این زمینه با نگاه به مصالح عراق آنچه ما به برادران عراقی پیشنهاد دادیم هیچ کشوری به کشوری دیگر پیشنهاد نمی دهد، ظرفیت سازی نیروی انسانی، بازسازی تاسیسات، کاهش تلفات و ارائه خدمات مهندسی از جمله این پیشنهادها بود.

وزیر نیرو گفت که ما سال گذشته با وجود مشکلات از جمله تامین گاز نیروگاه ها تلاش بسیاری برای تامین نیاز عراق به برق انجام دادیم و سعی کردیم وظیفه خود را در خدمت به ملت عراق به بهترین شکل انجام دهیم.

اردکانیان افزود: امسال شرایط ما بسیار متفاوت است و گرمای زودرس و شرایط کرونا موجب افزایش مصرف برق در ایران شده مصرف برق در مقایسه با سال گذشته رشد کم سابقه ای داشته و امسال وضعیت سختی پیش روی ما است.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزیر برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی
  • حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی
  • حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق