Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@12:43:00 GMT

خانه تاریخی پرویز مشکاتیان در نیشابور تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۸۹۷

خانه تاریخی پرویز مشکاتیان در نیشابور تخریب شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسماعیل اعتمادی اظهار کرد: تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضائی تخریب بنا متوقف شد، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: امکان بازسازی مجدد بنا نیز وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از لحاظ شخصیتی و جایگاهی ارزش فرهنگی دارد که می‌توانست به موزه تبدیل شود.

گفتنی است، این سومین خانه تاریخی در نیشابور است که تخریب شده است، پیش از این خانه استاد معمار باشی در خیابان رازی و خانه تاریخی رئیس التجار در خیابان اسدابادی شمالی این شهرستان در غفلت مسئولین تخریب شد.

لازم به ذکر است؛ پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز مشهور است از برجسته‌ترین آهنگسازان و پژوهشگران موسیقی در ایران به شمار می‌آید که جزو نسل طلایی موسیقی پس از انقلاب محسوب می‌شود. محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده از مطرح‌ترین همکاران وی بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرویز مشکاتیان نیشابور خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در محدوده چهارراه طالقانی چند مجموعه فرهنگی از جمله شهرستان ادب در حوزه ادبیات داستانی و منظوم، خانه خوشنویسی و لانه جاسوسی قرار دارند که با راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران، می‌توان شاهد اشتراک رویدادها و شکل گیری یک چهارراه فرهنگی بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی با بیان اینکه پروژه خانه شهر بیش از ۳۰ سال قبل آغاز شد و بیش از ۲۰ سال کار در آن صورت گرفته بود؛ اما اجرای اساسی و جدی آن در چند سال اخیر دنبال شده است، گفت: این پروژه نسبت به دو سال اخیر که از آن بازدید داشتیم، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی موزه هوشمند و تالارهای چندمنظوره در خانه شهر، افزود: به نظر می‌‎رسد با اعتباراتی که پیش‌بینی شده و تسریع در روند پروژه، در سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم. قرار بر این است که شاکله ارتباطی و فرهنگی در این خانه در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

نادعلی به راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران در محل خانه نراقی در چهار راه طالقانی اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته بررسی‌هایی صورت گرفته بود که این خانه با چه نوع کاربری به بهره‌برداری برسد که در نهایت تصمیم بر این شد خانه روزنامه‌نگاران در این محل راه‌اندازی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این فضا با معماری سنتی و همچنین نگاهی مدرن طراحی شده و فضایی شاد و با نشاط برای اهالی رسانه فراهم خواهد کرد، گفت: خوشبختانه اندکی از طرح باقی مانده و اگر پروژه با همین سرعت پیش برود در سه تا چهار ماه آینده به طور کامل در دسترس اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از اقدامات انسان‌محور و فراهم کردن فضایی برای همفکری اقشاری همچون اصحاب رسانه حمایت می‌‎کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در محدوده چهارراه طالقانی چند مجموعه فرهنگی از جمله شهرستان ادب در حوزه ادبیات داستانی و منظوم، خانه خوشنویسی و لانه جاسوسی قرار دارند که با راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران، می‌توان شاهد اشتراک رویدادها و شکل گیری یک چهارراه فرهنگی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایتگری ۴۲ دوره تاریخی ایران در یک موزه
  • در تعطیلات نوروز به دیدن زیباترین خانه تهران بروید!
  • شهری آباد در حاشیه کویر؛ با ظرفیت‌های کم‌نظیر کاشان آشنا شوید
  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • پیروزی تاریخی فوتبال افغانستان در خانه هند