Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طی فرایند پیری سلول، فیبروبلاست‌ها توانایی انقباض شان را از دست می‌دهند و این امر منجر به سفتی بافت می‌شود که بدلیل بافت پیوندی کاهش یافته می‌شود.

مطالعه‌ای بوسیله انستیتو مکانوبیولوژی دانشگاه ملی سنگاپور نشان داده است که این فیبروبلاست ها می توانند مجددا جوان شوند یا مجدد تمایز یابند که این امر از طریق محدود کردن هندسی آن ها در ریز آرایه ها(micropatterns) صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه همان طور که گفته شد محققین فیبروبلاست ها را درون الگوهای هندسی خاصی کشت دادند و مشاهده شد که این محدود شدن هندسی منجر به تغییر در جهت گیری اسکلت سلولی می شود که با افزایش پروتئین های انقباضی بیشتر در فیبروبلاست های جوان سازی شده همراه است و در نتیجه آن ها قابلیت انقباضی بیشتری دارند. در این سلول های جوان شده، آسیب DNA کاهش یافته و بیان ژن های اسکلت سلولی افزایش یافته مشاهده شد.

این مطالعه نشان داده است که می توان از یک رویکرد بازبرنامه ریزی مکانیکی برای فائق آمدن بر چالش های مربوط به روش‌های جوان سازی متداول از جمله تولید فیبروبلاست های سرطان زا یا با طول عمر کوتاه در کشت های معمول غلبه کرد. می توان از این فیبروبلاست های جوان شده به صورت مکانیکی برای ایمپلنت های بالینی در پزشکی بازساختی و مهندسی سلول‌های بنیادی استفاده کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 فیبروبلاست سلول بافت سلول بنیادی کلاژن اسکلت سلولی ایمپلنت پزشکی بازساختی و مهندسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فیبروبلاست سلول بافت سلول بنیادی کلاژن ایمپلنت پزشکی بازساختی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان در ژاپن

ژاپن میلیاردها ین روی ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان برای هوانوردی سرمایه‌گذاری کرده است که بزرگ‌ترین سیستم در حال توسعه فعلی جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ژاپن به توسعه مدل غول‌پیکر سلول‌های سوخت هیدروژنی و بررسی گسترش استفاده از هواپیماهای ۸۰ نفره پرداخته و در این راستا ۱۷.۳ میلیارد ین معادل ۱۱۰ میلیون دلار به پروژه تحقیقاتی هیدروژنی اختصاص داده است. هدف این پروژه ساخت و نمایش نمونه اولیه یک سیستم محرکه پیل سوختی عظیم چهار مگاواتی برای استفاده در هوانوردی است که بزرگ‌ترین سیستم در حال توسعه فعلی جهان محسوب می‌شود.

سلول‌های جدید بیش از سه برابر بزرگ‌تر از سیستم پیل سوختی ۱.۲ مگاواتی است که در حال حاضر توسط سازنده هواپیمای فرانسوی ایرباس در حال توسعه است و قصد دارد در سال ۲۰۲۶ آن را در هواپیمای غول‌پیکر A380 خود آزمایش کند. هدف دومین پروژه تحقیقاتی ژاپن که ۴.۱ میلیارد ین بودجه دریافت کرده، امکان استفاده از سیستم‌های پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی در هواپیماهایی با ۸۰ صندلی یا بیشتر تا سال ۲۰۳۱ است.

ژاپن از اطلاعیه این سرمایه‌گذاری تنها چند هفته پس از اعلام برنامه ۳۳ میلیارد دلاری دولت برای ساخت یک هواپیمای منطقه‌ای کم‌کربن داخلی رونمایی کرد که با نسل بعدی فناوری‌هایی مانند هیدروژن نیرو می‌گیرند.

تولید بزرگ‌ترین سلول سوختی بخش هوانوردی جهان

کارشناسان مدت‌هاست که به‌دلیل چگالی انرژی نسبتاً کم هیدروژن بر حسب حجم و فضای ذخیره‌سازی محدود در هواپیماها، در حال بررسی امکان استفاده از هیدروژن خالص به‌عنوان سوخت هوانوردی در مسافت‌های طولانی هستند. با این حال هدف پروژه تحقیقاتی جدید توسعه یک سیستم پیشرانه الکتریکی سلول سوختی چهار مگاواتی است که از هیدروژن مایع تا سطح آمادگی فناوری (TRL) استفاده می‌کند. به این معنی که یک نمونه اولیه به‌طور کامل در آزمایشگاه ساخته و قبل از حرکت به مرحله توسعه آزمایش، در یک محیط عملیاتی امتحان می‌شود.

این پروژه وظیفه ساخت پیل سوختی و نمایش حداقل سه ساعت برای هر پرواز در هواپیمایی با حداقل ۴۰ صندلی را بر عهده دارد و وظیفه پروژه دوم توسعه فناوری‌های اصلی است که امکان استفاده از سلول‌های سوختی هیدروژنی را در هواپیماهای بسیار بزرگ‌تر با ۸۰ صندلی یا بیشتر فراهم می‌کند.

ژاپن قصد دارد تا مارس ۲۰۳۱ مواد بادوام و مقاوم در برابر حرارت مانند غشا برای سلول‌های سوختی ایجاد کند که عملکرد آن‌ها را در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر به‌طور چشمگیری بهبود ببخشد. هدف این کشور همچنین تولید موادی با چگالی بالا و سبک‌وزن است که قابلیت نگهداری بالایی دارند و سلول‌های سوختی بزرگ در هواپیماها را در خود جای می‌دهند.

کد خبر 745061

دیگر خبرها

  • سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان در ژاپن
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان