Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:02:05 GMT

رزمایش مهار آتش در مراتع مهریز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۱۹۶

رزمایش مهار آتش در مراتع مهریز برگزار شد

سیدعلی باقری عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارندگی سال‌جاری که سبب افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی شده و با شروع فصل گرما و خشک شدن گیاهان مرتعی و جنگلی، احتمال وقوع آتش در گستره منابع طبیعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این چارچوب رزمایش به بهترین نحو با عملیات به موقع نیروهای یگان حفاظت اجرا شد و ادامه داد: عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها ،انسانی است بنابراین ارایه آموزش در این زمینه به مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول به نقش مردم در جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی اشاره کرد و یادآور شد: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شوراهای اسلامی درخواست می‌شود نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت بیشتری نشان دهند و با مشاهده آن مراتب را با تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته باقری ، برگزاری رزمایش های آموزشی و اطلاع رسانی با همکاری دهیاران و سایر دستگاه‌ها بر حسب ضرورت در مراتع ادامه دارد و همیاری مسوولان و رسانه‌های برای آگاهی‌بخشی ضروری است .

عرصه منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد و بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز اطفای حریق منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز اطفای حریق منابع طبیعی مهریز اطفای حریق منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش جمعیت همیار کرج در سال جدید با موضوع بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، فعالان اجتماعی، معلمان، دانش آموزان و اصحاب رسانه در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

روز زمین پاک فرصتی برای آموزش و ارتقای آگاهی شهروندان و مسؤولان و نیز افزایش مسؤولیت پذیری آنان در حفظ و نگهداری از زمین است.

در این همایش علاوه بر شنیدن گزارش مدیران استانی و شهری مرتبط با محیط زیست و اجرای سرودهای دانش آموزی، افشین دانه کار استاد گروه محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با موضوع خدمات اکو سیستمی و مسؤولیت اجتماعی سخنرانی می‌کند.

کد خبر 6080586

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود