Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شناسایی حدود یک هزار مورد جدید کرونایی در استان در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار است.

صومی افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم و بدانیم هر فردی که با او روبه رو می‌شویم، احتمال آلودگی به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در طول یک ماه گذشته در آذربایجان شرقی پایین بوده و یا حداقل اگر کاهش هم نیابد، افزایش پیدا نمی‌کند و تعداد بستری‌های امروز، نسبت به دیروز و همچنین یک ماه گذشته بیشتر نیست.

صومی با اشاره به روند نمونه‌برداری‌ها از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا گفت: از همه افرادی که به نوعی با فرد مبتلا تماس داشته است، نمونه گیری می‌شود.

او گفت: با توجه به نمونه گیری از ۹۰۰ هزار نفر در روز، نتیجه تست ۱۶۰ الی ۲۰۰ نفر شامل ۲۰ درصد از این تعداد مثبت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری کرونا کنترل نشده است و همچنان در استان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.

او با اشاره به وظایف مردم در قبال پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کرده و هر فردی در هر صنفی اعم از پزشک و یا آرایشگر که با مردم سر و کار دارند، باید مسائل بهداشتی، بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از گرفتار شدن افراد مراعات کنند.

صومی گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم بیماری کنترل شده است که تعداد موارد جدید بیماری در هر هفته کم‌تر از هفته‌های گذشته باشد که فعلا این طور نیست و بیماری کنترل نشده و به آرامی در حال افزایش است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ای برای افراد دارای ذوق ادب و عرفان + فیلم

موزه ادب و عرفان در سال ۱۳۷۴ در تالار اصلی بنای تاریخ بقعه «شیخ شهاب الدین اهری» به عنوان اولین موزه ادب و عرفان در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. این موزه میعادگاه مسافران دارای ذوق ادب و عرفان است. در این موزه آثار دوره‌های تاریخی صفویه تا قاجاریه به نمایش گذاشته شده است و آثار نفیسی از کتب خطی دوران صفوی تا قاجار از قبیل قرآن‌های خطی با جلد مذهب لاکی و دیوان شعرا و عرفا مانند دیوان جلال الدین مولوی و گلستان سعدی در خود جای داده است.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از این موزه را به اشتراک گذاشته است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: حسین عبادی - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

نگاهی به موزه شهدای نهاوند در ایام نوروز + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • موزه‌ای برای افراد دارای ذوق ادب و عرفان + فیلم
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات بزقوش آذربایجان شرقی
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!