Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ نماینده مجلس از چند استان کشور با حضور در غیزانیه و مناطق کم‌برخوردار اهواز، بر توزیع عادلانه ثروت و امکانات کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۱۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز جهت بررسی میدانی مشکلات مناطق کم‌برخوردار اهواز و بخش غیزانیه وارد استان خوزستان شدند.

نمایندگان در ابتدا از منطقه حصیرآباد اهواز و سپس روستاهای بخش غیزانیه اهواز بازدید و در جلسه ای در تاسیسات نفتی کریت کمپ با شرکت استاندار خوزستان مسائل مربوطه را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام به مناطق محروم اهواز آمدیم

 مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دلیل حضور در مناطق حاشیه اهواز و غیزانیه، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایطی که به تبع شیوع بیماری کرونا پیش آمد توفیق حضور در مرقد امام خمینی (ره) را از دست دادیم.
 ‏
 ‏وی افزود: اما تلاش کردیم تا گام کوچکی را در راستای عمل به توصیه امام (ره) که کمک به محرومان بود برداریم و به مردم این پیام را منتقل کنیم که در آغاز مجلس، تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) را به صورت عملی انجام می‌دهیم.
 ‏
 ‏نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصمیمی که در مجلس یازدهم اتخاذ شد این بود که مشکلات محلی، منطقه‌ای و استانی مردم تنها بر دوش نماینده آن استان نباشد و کل مجلس در راستای افزایش همبستگی، نماینده آن منطقه را پشتیبانی کنند.
 ‏
 ‏وی افزود: این مسئله جز برنامه‌های جدی مجلس یازدهم است و طبق تاکید رئیس مجلس، مشکلات کل مجلس بودن یک منطقه، از برنامه‌های رویکرد تحول مجلس است.

 

از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز به همراه جمعی از نمایندگان در بازدید از مناطق کم‌بدخوردار اهواز، اظهار کرد: آمده‌ایم تا مشکلات این استان و استان‌های دیگر را احصا کنیم و به راه‌حل جامع برسیم.

نماینده تبریز در مجلس گفت: در عین حال که به موضوعات موردی ورود می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های قانونی مجلس اعم از قانون‌گذاری و نظارت به کار می‌گیریم تا کمکی به حل مشکلات مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجلس در فضای مچ‌گیری نیست، عنوان کرد: مجلس درفضای حرکت و کمک به تحرک سیستم اجرایی آمده است و هرجا تحرکی ببینید قطعا از آن حمایت می‌کند و اگر نباشد به تحرک وا می‌داریم.

مسوولان اجرایی به وعده‌های خود عمل کنند

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مجلس یک کار جمعی است از روزهای نخست آغاز به کار مجلس سعی کردیم یک کار متفاوت در راستای همدلی و هم افزایی نمایندگان جهت مشکلات اهواز حمیدیه، باوی و کارون انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولان اجرایی باید همت خود را مضاعف کنند، گفت: مردم در مضیقه هستند و ما در مجلس آماده حمایت از تلاش‌های مسوولان هستیم.

نماینده اهواز عنوان کرد: مسوولان اعم از استاندار و مدیران کل یا نباید به مردم وعده دهند یا اینکه به وعده های خود پایبند باشند.

رنگ محرومیت را باید از تمام نقاط دور از مرکز کشور زدود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه رنگ محرومیت را باید از تمام نقاط دور از مرکز کشور زدود، تاکید کرد: توزیع عادلانه ثروت و امکانات باید تبدیل به برنامه مستمر تمام دستگاههای کشورشود و این گفتمان در برنامه ریزی ها غالب باشد.

مهدی شریفیان اظهار کرد: منطقه خوزستان به لحاظ وجود ظرفیت ها و فرصت ها از نقاط با ارزش کشور است و علاوه بر رفع موانع و مشکلاتی که در این استان وجود دارد باید برای پیشرفت روز افزون این استان برنامه ریزی کرد.

شریفیان تصریح کرد: بنا بر مذاکرات صورت گرفته در خصوص مشکلات خوزستان و به ویژه غیزانیه، در مورد موضوع مشکلات بودجه ای و تامین اعتبارات بحث و تبادل نظر شد همچنین بر عملیاتی کردن و پای کار آمدن اداره جهاد کشاورزی این استان و همچنین آبفای شهری روستایی تاکید شد.

آمده‌ایم تا مجلس چاره ای بیندیشد

سید نظام‌الدین موسوی نماینده تهران درخصوص این بازدید ، در صفحه شخصی خود نوشت: ‏امسال ۱۴خرداد بدلیل شرایط کرونا توفیق زیارت حضرت روح الله(ره) نبود؛در عوض همراه ۱۲تن از همکاران نماینده به دعوت برادر عزیز آقامجتبی یوسفی نماینده جوان و انقلابی و پرتلاش اهواز به بهانه مسائل اخیر ‎غیزانیه به اهواز آمدیم تا از نزدیک با مشکلات مناطق محروم و حاشیه ای این شهر آشنا شویم بلکه مجلس چاره ای بیندیشد؛ یادمان باشد امام(ره) می‌گفت: یک موی کوخ نشینان را با همه کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم.

آقای استاندار، شما اینجا چه کاره‌اید؟ چرا گوش دولت و مجلس را نمی‌پیچانید؟

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پس از بازدید از منطقه غیزانیه در جلسه‌ای که با حضور استاندار، مسؤولین در سالن جلسات شرکت نفت و گاز کارون با مخاطب قرار دادن استاندار و مسؤولین استانی اظهار کرد:همیشه گرفتار این معما بوده‌ام که استانداری و فرمانداری و نهادهای دولتی که برای جلساتشان کیک، نسکافه و آب خنک تدارک می‌بینند چرا از له‌له زدن کودکان تشنه‌لب آن هم در کنار منابع آب غافل هستند.

گلرو گفت:شما در حال ارسال نفت و گاز به کل مملکت هستید؛ آقای استاندار و آقای مسؤول، شما اینجا چه کاره هستید؟ چرا گوش دولت و مجلس را نمی‌پیچانید و نمی‌گویید که در دو قدمی شما مردم در گرمای شدید و بی‌آبی به سر می‌برند، شرایطی که آن را حتی با وجود کلاه آفتابی برای دو دقیقه نتوانستم تحمل کنم.

وی اضافه کرد: من اگر به جای استاندار خوزستان بودم درِ اینجا را به روی دولت تخته میکردم و اجازه نمیدادم که منافع اینجا به جای دیگری برود؛ ما اول باید به غیزانیه برسیم، مردمی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی سینه سپر کردند و خون و جان دادند اما حالا باید شاهد این باشند که ثروت از زیر پایشان برای جاهای دیگر کشیده می‌شود.

این نماینده مجلس گفت:آقای استاندار، بیایید تعارفات را کنار بگذاریم، همکاران شما برای مشایعت ما با ماشین‌های سانتافه آخرین مدل آمدند، آیا این انقلابی‌گری است؟ آیا این خدمت به مردم است؟

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!

به گزارش جماران؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید اینها را در کشورمان بومی کنیم.

حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید اینها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد