Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مراتع و آبخیزداری کشور، با توجه به افزایش حضور مردم در طبیعت در روزهای آتی و احتمال حریق، طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی
همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال حریق‌های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد به نحویکه کوچک‌ترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود و متأسفانه ضمن از دست‌رفتن پوشش گیاهی، دچار خسارت‌های مالی و جانی خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین از کلیه هموطنان گرامی خواهش می‌کنیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از برپا کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند. از تمامی مسافران و گردشگران محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند. بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد آتش‌گرفتن سرمایه‌های سبز کشورمان نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور حریق مرتع آتش سوزی جنگل ها اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه