کاوه دهقانپور: چرا مانند نوید محمدزادهها را معرفی نمیکنیم؟
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۳۹۵
کاوه دهقانپور کارگردان سینما درباره مشکلاتی که برای اکران "سقف مات" به وجود آمده گفت: این فیلم مدت بسیار کوتاهی در بخش هنر و تجربه اکران شد، اما پس از مدتی از ادامه اکران آن جلوگیری کردند و حالا با گذشت بیش از یکسال از آن جریان، قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.
وی افزود: متاسفانه هیچ دلیلی برای این کار و بازیهایی که به ضرر ما تمام شد ارائه ندادند و همه چیز در حد ابهام باقی مانده برای اثری که پروانه ساخت و نمایش دارد باقی مانده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دهقانپور اظهار کرد: همیشه دغدغه من این بوده که مانند دیگر کشورهای پیشرو در سینما از جوانها حمایت شود اما متاسفانه در سینمای ما به جز باندبازی و مافیاگری و سرکوب نیروهای مستعد و جوان چیزی نمیبینیم و تلاش کردنهای حرفهای و درست تضمینی برای ادامه راه نیست.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه پس از سالها کار کردن وقتی فیلمنامهای را به دفتر تهیه کنندهای ارائه میدهید به شما میگویند برو و سرمایه فراهم کن و من هم کارت تهیه کنندگی ام را میدهم و تولید را آغاز میکنیم. این چه سینمایی است؟ اگر من سرمایه داشتم یا میتوانستم فراهم کنم که تهیه کننده بسیار است! پس هنر، تجربیات و کارنامه ام چه سودی برای من دارد؟ چرا نسل ما را اینچنین سرکوب میکنید؟
کارگردان فیلم طمع اضافه کرد: وقتی اتفاقات را کنار هم میچینیم به این نتیجه میرسیم که فقط برخیها باید کار کنند و رابطهها باعث فعال شدن یا عدم فعالیت عدهای میشود. نوید محمدزاده بازیگر بسیار خوبی است، اما چرا سینمای ما نباید مانند محمدزادهها را کشف و معرفی کند؟ مگر این بازیگر چقدر میتواند کارکترهای مختلف بازی کند که تا این حد به او پیشنهاد میدهند؟ مقولهای که میتواند به خود این بازیگر هم لطمه سنگینی بزند! به عنوان نمونه در یک دفتر برای ساخت فیلمم رفتم گفتند یا نوید محمدزاده را بیاور و یا سرمایه فراهم کن، واقعا این چه صحبتی است و چرا سینما به این جا رسیده است؟
دهقانپور بیان کرد: امیدوارم وضعیت سینما رو به بهبودی برود و فرقی بین آدمها گذاشته نشود.
وی درباره جدیدترین فعالیت خود توضیح داد: فیلم سینمایی "لختگی" را با موضوع مسائل و مشکلات اجتماعی میسازم، حمید یونسی و حسن وارسته نویسندگان آن هستند و لوکیشنها در شمال ایران خواهد بود.
گفتنی است کاوه دهقانپور پیش از این کارگردانی فیلم هایی، چون پازل، تیرگی، طوقی، ایشتیویگو، مکان، یک شب سیاه، زخم بسته، طمع، دست روزگار و... را انجام داده است.
۲۵۸۲۵۸
کد خبر 1395488منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: سینمای ایران نوید محمدزاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوقالعاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.
مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلمهای دهههای ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمیتواند چندان دقیق باشد.
طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروشترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.
این میزان استقبال سبب شد تا سینماها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابلقبول برای گیشه چهارشنبه به حساب میآید.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر