Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:01:45 GMT

روزانه چقدر باید آب بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۵۴۴

روزانه چقدر باید آب بخوریم؟

متخصص تغذیه با بیان اینکه هر فرد باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کند، گفت: دمای بین یک تا 6 درجه بهترین دما برای آب مصرفی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ فرزاد شیدفر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «میزان آب مورد نیاز بدن در طول روز»، اظهار داشت: آب برای همه واکنش‌های بدن مورد نیاز بوده و تسهیل کننده عملکرد مواد مفید دیگر در بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مقدار مناسب آب مصرفی در افراد عادی و افراد بیمار متفاوت است؛ برای نمونه مقدار آب مورد نیاز زنان باردار، خردسالان، نوجوانان، سالمندان و ورزشکاران با هم متفاوت است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع ما به طور کلی می‌گوییم هر فرد باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کند و در برخی سنین میزان مورد نیاز بیشتر است؛ مانند سالمندان؛ چراکه آستانه چشایی آنها کاهش می‌یابد و نمی‌توانند به خوبی تشنگی خود را تشخیص دهند و باید حتی در زمانی که احساس تشنگی ندارند هم آب را مصرف کنند.

شیدفر با تأکید بر اینکه با گرم شدن هوا مصرف آب از اهمیت بیشتری برخوردار است، بیان داشت: اگر فرد در هوای گرم قرار می‌گیرد یا به و اسطه شرایط شغلی در زیر نور آفتاب قرار دارد، باید میزان آب بیشتری مصرف کند.

او با اشاره به پیامدهای منفی کم آبی برای بدن، خاطرنشان کرد: اگر آب به میزان کافی در هوای گرم مصرف نشود، می‌تواند فرد را دچار گرمازدگی کند.

این متخصص تغذیه درباره «میزان دمای مناسب آب برای مصرف روزانه»، ابراز داشت: اگر دمای آب مصرفی معتدل باشد خیلی بهتر است؛ دمای بین یک تا 6 درجه بهترین دما برای آب مصرفی است.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سالمندان متخصص تغذیه مورد نیاز آب مصرفی آب مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین وتوزیع شده است.
طاهری افزود: در این مدت در فارس بطور متوسط روزانه بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مصرف روزانه این فرآورده را در ناحیه مرکزی شیراز چهار میلیون لیتر اعلام و افزایش سفر‌های نوروزی وحجم بالای تردد‌ها را مهمترین عامل در افزایش مصرف بنزین در استان برشمرد.
طاهری با بیان این موضوع که سوخت رسانی پایدار تا پایان سفر‌های نوروزی ادامه دارد اظهارکرد: بیشترین آمار مصرف بنزین را مربوط به روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارلیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به ۲۹ اسفند با شش میلیون و ۸۰۰ هزارلیتر است.
وی تصریح کرد، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز نیز تامین وتوزیع شده است

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟