Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:46:47 GMT

۱۰ تن چوب جنگلی در شهرستان اردل کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۵۸۹

۱۰ تن چوب جنگلی در شهرستان اردل کشف شد

سلیمان بهمنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۹ تن از این میزان چوب از انبار و منازل روستاییانی که اقدام به خرید و فروش چوب می‌کردند و بقیه آن از خودروی قاچاقچیان کشف شده است.
وی با اشاره به دستگیری پنج نفر قاچاقچی چوب در این زمینه، افزود: خوشبختانه در سال جاری تاکنون موردی از قطع درخت در این شهرستان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل با بیان اینکه مقدار خیلی کمی از درختان آن هم به صورت سر شاخه در این شهرستان قطع می‌شود، خاطر نشان کرد: به طور معمول این چوب‌ها به دلیل وزش باد و یا ریزش برف در پاییز و زمستان شکسته شده‌ و افراد پس از جمع‌آوری و انبار کردن، آنها را به قاچاقچیان چوب می‌فروشند. 
بهمنی ،با اشاره به اینکه هرگونه حمل و خروج چوب از جنگل نیاز به مجوز دارد، تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۵ فقره پرونده تخلف در ارتباط با بحث چوب در این شهرستان تشکیل شده است.

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها استانداری چهارمحال و بختیاری جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی اردل جنگل‌ بلوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری چهارمحال و بختیاری جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی اردل جنگل بلوط استانداری چهارمحال و بختیاری جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی اردل جنگل بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • افتتاح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان اردل
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل
  • پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر
  • آغاز طرح هادی روستایی در اردل