Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علاوه بر افزودن رنگ به غذاها، زرد چوبه در حال حاضر عموما به شکل کپسول و قرص یافت می‌شود. می‌توانید این ادویه محبوب را به شکل چای دم کرده آرام بخش نیز مصرف کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

ما در این مقاله نگاهی نزدیک‌تر به فواید چای زرد چوبه و نحوه آماده کردن آن با استفاده از چند مواد اولیه که در خانه دارید می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

چای زردچوبه چیست؟


چای زردچوبه یک نوشیدنی ساخته شده با استفاده از ریشه زرد چوبه و یا پودر زردچوبه است. زردچوبه در یک فنجان آب داغ حل می‌شود که به افزایش طعم و مشخصات ماده مغذی محصول نهایی کمک می‌کند. چای زردچوبه می‌تواند با مواد دیگری از جمله فلفل، لیمو، عسل، زنجبیل و… ترکیب شود.

آیا زردچوبه برای شما خوب است؟ نوشیدن چای زردچوبه نه تنها راهی ساده و موثر برای اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی شماست، بلکه خوش مزه است و فواید سلامتی بسیار زیادی دارد.

در قسمت زیر تعدادی از فواید چای زردچوبه و اینکه چرا ممکن است بخواهید آن را به روتین صبح خود اضافه کنید آورده شده است.

۷ خاصیت چای زردچوبه

التهاب را کاهش می‌دهد
درد مفصل را کاهش می‌دهد
از کاهش وزن حمایت می‌کند
عملکرد ایمنی بدن را تقویت می‌کند
ممکن است ویژگی‌های مبارزه با سرطان داشته باشد
قند خون را تنظیم می‌کند
سطح کلسترول را مدیریت می‌کند
کاهش التهاب
کورکومین جزء فعال در زردچوبه است و تصور می‌شود که مسئول بسیاری از فواید زردچوبه است.

کورکومین دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است و کمک به کاهش علائم التهاب در چندین مطالعه در شرایط آزمایشگاهی را نشان داده است. این جزء نه تنها می‌تواند تاثیر بزرگی بر کاهش علایم اختلالات ایمنی داشته باشد، بلکه ممکن است به حفاظت در برابر پیشرفت بیماری‌های مزمن نظیر بیماری قلبی و دیابت نیز کمک کند.

کاهش درد مفاصل
یکی از فواید عالی چای زردچوبه، توانایی آن برای کاهش درد مفاصل و درمان علائم آرتروز می‌باشد. علاوه بر اثرات ضد التهاب آن، بررسی منتشر شده در مجله غذایی دارویی نشان داد که دریافت روزانه ۱۰۰ میلی گرم عصاره زردچوبه در کاهش درد مفاصل مرتبط با ورم مفاصل موثر بوده است.

خوشبختانه منابع زیادی برای استفاده از چای زردچوبه به منظور درمان علائم آرتروز وجود دارد. اغلب با دیگر مواد ضد التهاب مانند زنجبیل، عسل خام یا دارچین ترکیب می‌شود.

پشتیبانی از کاهش وزن


بسیاری از مردم از زرد چوبه برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. با توجه به تحقیقی که در خارج از میلان انجام شد، تزریق کورکومین به افراد مبتلا به سندرم متابولیک منجر به کاهش وزن بیشتر، کاهش چربی شکم و کاهش کل چربی بدن تا ۸ درصد شد. از لحاظ تاریخی، چای ریشه زردچوبه نیز بعنوان مهارکننده اشتها استفاده می‌شود.

افزایش عملکرد ایمنی بدن:


افزودن چای زردچوبه به برنامه روزانه می‌تواند از عملکرد ایمنی سالم پشتیبانی کند تا به دفع عفونت و حمایت از سلامت بهتر کمک کند.

در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین می‌تواند التهاب را کاهش داده و از استرس اکسیداتیو در برابر بیماری جلوگیری کند. دستور العمل‌های زیادی برای استفاده از چای زردچوبه به منظور کاهش التهاب و افزایش ایمنی وجود دارد که همه آن‌ها می‌توانند مقدار زیادی آنتی اکسیدان به منظور بهینه سازی سلامت کلی فراهم کنند.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند


اگرچه تحقیقات در مورد اثرات چای زردچوبه برای پیشگیری از سرطان در انسان‌ها محدود است، اما مطالعات آزمایشگاهی و مدل‌های حیوانی نشان می‌دهد که این چای آرام بخش می‌تواند دارای خواص قوی مبارزه با سرطان باشد. برای مثال، یک مقاله منتشر شده در ژورنال theAAPS نشان داد که کورکومین می‌تواند چندین مسیر سیگنال دهی سلول را برای کشتن سلول‌های تومور و کند کردن رشد و گسترش سلول‌های سرطانی تغییر دهد.

با این حال، برای ارزیابی پتانسیل چای زردچوبه در سرطان تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

تنظیم قند خون


مطالعات نشان می‌دهد چای زردچوبه به کنترل قند خون کمک می‌کند و می‌تواند سطح قند خون را پایدار نگه دارد. در واقع، یک مطالعه آزمایشگاهی انجام شده توسط گروه علوم تغذیه و مواد غذایی در دانشگاه اوبرون نشان داد که کورکومین با تغییر متابولیسم گلوکز در کاهش قند خون موثر است.

این امر به طور بالقوه می‌تواند در دراز مدت در برابر عوارض دیابت نیز مفید و موثر باشد.

مدیریت سطح کلسترول


یک نمونه حیوانی که در مجله atherosclerosis منتشر شد نشان داد که مکمل خرگوش‌ها با زردچوبه، میزان کلسترول بد را کاهش داده و اکسیداسیون کلسترول را مهار می‌کند که هر دو این موارد عامل اصلی خطر بیماری‌های قلبی هستند.

به طور مشابه، یک مطالعه انجام شده در هند نیز نشان داد که مصرف کپسول حاوی کورکومین دوبار در روز عملکرد اندوتلیال را بهبود می‌بخشد و از لحاظ اثربخشی با آتورواستاتین که نوعی داروی مورد استفاده برای درمان سطوح کلسترول بالا و تری گلیسیرید است، قابل مقایسه است.

طرز تهیه چای زردچوبه


دستور العمل‌های زیادی برای نحوه درست کردن چای زردچوبه با ریشه زردچوبه و یا زردچوبه در شکل‌های خشک شده و یا پودرآن وجود دارد.

به طور معمول، این دستورالعمل‌ها شامل جوشاندن سه تا چهار فنجان آب، اضافه کردن یک تا دو قاشق غذا خوری زردچوبه به آن و سپس جوشیدن آن به مدت ۱۰ دقیقه است. علاوه بر این می‌توانید به راحتی چای زردچوبه کیسه‌ای را در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید و سپس آن را با آب جوش دم کنید.

اگر به دنبال رنگ و لعاب چای خود هستید، دستور العمل‌های زیادی برای کمک وجود دارد. آزمایش با مواد اولیه مثل فلفل، لیمو یا عسل می‌تواند راحت‌تر از همیشه باشد. به این صورت از فواید چای زردچوبه که در دسترس قرار می‌گیرد نیز لذت ببرید.

به طور خاص می‌توانید به وسیله دم کردن ریشه زنجبیل و زردچوبه چای آرام بخش تان را رنگ و لعاب بیشتری ببخشید و اثرات ضد التهابی آن را افزایش دهید. چای شیر زردچوبه که به عنوان شیر طلایی نیز شناخته می‌شود، یک نوشیدنی محبوب دیگر است که از طعم خامه ای، بافت غنی و خواص التیام قوی برخوردار است.

هشدار‌ها


با وجود فواید متعدد چای زردچوبه، برخی افراد هستند که ممکن است نیاز به متعادل کردن مصرف این نوشیدنی داشته باشند. به طور خاص، کسانی که به زردچوبه حساسیت دارند باید به طور کلی از آن اجتناب کنند، چون ممکن است علائم آلرژی غذایی مانند خارش و تورم را ایجاد کند.

مصرف زیاد چای زردچوبه می‌تواند به چندین نشانه منفی نیز مرتبط باشد. برخی از عوارض جانبی چای زردچوبه شامل حالت تهوع، است.

هال، کاهش فشار خون و خطر خونریزی است. لذت بردن از زردچوبه به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم آسان‌ترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی است.

پس با این تفاسیر باید روزانه چه مقدار چای زردچوبه بخوریم؟


در حالی که مقدار دقیق آن می‌تواند براساس نحوه درست کردن چای شما و یا مقدار محتوای چای کیسه‌ای متفاوت باشد، یک تا دو فنجان در روز نقطه شروع خوبی است و می‌تواند به حداکثر کردن مزایای چای زردچوبه و در عین حال به حداقل رساندن ریسک عوارض جانبی کمک کند.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زرد چوبه چای چای زردچوبه ضد التهاب زرد چوبه کاهش وزن قند خون چای زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلای جهانی ثابت ماند

طلا در ساعات اولیه آسیا امروز دوشنبه (۱۸ مارس) در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در این هفته آماده شده بودند، برای رشد خود تلاش کرد.

بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۱۵۶ دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است نشست دو روزه خود را در مورد نرخ بهره از روز سه‌شنبه آغاز کند. روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد نرخ اعلام خواهد کرد و پس از آن بیانیه‌ای منتشر خواهد شد. فدرال رزرو مطمئناً نرخ‌ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند اما این احتمال وجود دارد که چسبندگی تورم در سطح مصرف‌کننده و تولیدکننده، نشان‌دهنده چشم‌انداز طولانی‌تر سیاست‌ها باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه فوریه به شدت افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده در بحبوحه افزایش قیمت تمام‌شده کالاهایی مانند بنزین و موادغذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت.

کد خبر 6058154 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • این ۸ ماده غذایی را خام بخورید
  • آشنایی با مواد طبیعی که دردهایتان را کاهش می‌دهد
  • متهم ردیف اول بیماری کبد چرب بشناسید
  • قیمت طلای جهانی ثابت ماند
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • نرخ بیکاری زمستان به ۸.۶ درصد رسید/ کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به زمستان ۱۴۰۱
  • ۱۰ توصیه مهم برای اینکه شب‌ها وزن کم کنید
  • این جوشانده بهترین مسکن است
  • رژیم آب مفید یا مضر است؟
  • این ادویه در بدن شما معجزه می‌کند