Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در وبینار بین المللی " امام خمینی (ره)، نلسون ماندلا ، رهبران بزرگ برای همه اعصار" که امشب از طریق شبکه های اجتماعی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به ویژگی های شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) در زندگی فردی و ارتباطات اجتماعی بسیار منظم و قانونمند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان نمونه ای از قاعده مندی و بهره وری منظم از فرصت ها و اوقات بودند.

وی افزود: بر اساس همین ویژگی، ایشان در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت به تاسیس نظام سیاسی جدید پرداختند و همان سال چند انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ظرف یکسال ارکان نظام سیاسی ایران شکل گرفت.

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی رهاورد این نگرش قانونگرا بود افزود: ویژگی دیگر شخصیت ایشان آن است که امام خمینی (ره) در طول زندگی از قدرت والای وجودی برخوردار بودند و در پرتو چنین شخصیتی به جامعه و نظام با ثبات و مستقل می اندیشیدند.

وی با اشاره به اینکه در نلسون ماندلا هم چنین شخصیتی می بینیم که 67 سال در حال مبارزه بود و 27 سال زندان را تحمل کرد، ادامه داد: ویژگی دیگر امام، شخصیت غیرمتکلف و رفتار بدون تصنع با انسان ها بود تا جامعه ای بسازند که بتواند با صراحت و صداقت از مظلومان دفاع کند.

صالحی به ویژگی دیگر شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ویژگی دیگر شخصیت ایشان، ویژگی عرفانی امام خمینی(ره) بود چرا که از علمای برجسته در عرفان نظری و عملی بودند و با روح عرفانی و معنوی خود جامعه سازی و نظام سازی معنوی را پیگیری کردند.

وی در پایان یاد و خاطره بزرگان صلح و عدالت جهانی از جمله امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا را گرامی داشت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام راحل امام خمینی ویژگی دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز ترافیکی شهر اراک اظهار کرد: هفدهم آذرماه سال گذشته، زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) افتتاح شد همچنین در بهمن ماه پارسال، مسؤولان شهری وعده تکمیل پروژه تقاطع غیرهم سطح امام خمینی (ره) را تا پیش از اتمام سال دادند که تکمیل آن با گذشت یک‌ماه از سال جدید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: در بازدید اخیر از این پروژه، وضعیت نابسامان همزمان فعالیت کارگران با عبور خودروها از زیرگذر را شاهد هستیم که هر لحظه احتمال بروز خطر جانی برای کارگران وجود دارد که باید نسبت به آن تدابیر ویژه ای اندیشه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: هر پروژه جاده‌ای که زیربار ترافیکی می‌رود مستلزم برخورداری از روشنایی، آسفالت و سایر پیش‌نیازهای عبور و مرور است که در خصوص این پروژه، این مهم به طور کامل رعایت نشده است و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت کیفری و مدنی متوجه شهرداری خواهد بود.

خیرمند ادامه داد: امید است شهرداری در خصوص پیشبرد این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد و مواردی نظیر آسفالت مطلوب، کانال‌های عرضی آب سطحی را با کیفیت مطلوب و مدت زمان سریع‌تری انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: انتظار است مسؤولان شهری در خصوص زمان‌بندی افتتاح پروژه‌ها، وعده واهی ندهند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند و تمامی اظهار نظرات و وعده‌های آنها باید براساس نظرات و اقدامات کارشناسی و تخصصی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: پیشبرد صحیح و بی نقص پروژه‌های شهری، ضرورتی بی بدیل است و شهرداری به عنوان دستگاه مسؤول در اجرای پروژه‌های شهری باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 6086498

دیگر خبرها

  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است