Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه مپنا، صبح روز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه ۹۹ در ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و از طریق ویدئوکنفرانس، توسط رئیس جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه به ظرفیت نامی ۴۸۰ مگاوات است و واحد نخست این پروژه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وارد مدار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تقاضای روزافزون به انرژی برق، طرح توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه، از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد. محدوده اجرای پروژه، شامل سه واحد توربین و ژنراتور بخار تیپ E به ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات به همراه شش واحد بویلر بازیاب، سیستم خنک‌کن ACC، مشترکات و پست بلافصل نیروگاه بوده و توسط کنسرسیومی در حال احداث است. پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه به روش قرارداد بیع متقابل با شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در دست اجرا است.

تمامی تجهیزات اصلی بخش بخار نیروگاه عسلویه شامل توربین، ژنراتور، بویلر بازیاب و…، توسط بخش داخلی طراحی و ساخته شده است. دوره احداث پروژه نیروگاه عسلویه، موجب اشتغال‌زایی برای بیش از ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در قالب بیش از ۱۵۰ شرکت پیمانکار، تأمین کننده و سازنده شده است.

واحد اول بخار نیروگاه عسلویه، نخستین واحد بخار راه‌اندازی شده با سیستم کنترل (DCS) بومی گروه مپنا است. رشد فزاینده فناوری، لزوم تأمین قطعات و تجهیزات از منابع مطمئن داخلی، افزایش خطر تهدیدهای سایبری و انتظارات جهت هوشمندسازی فرآیندها، شرکت‌های داخلی را در مسیر طراحی سامانه‌های پیشرفته MAPCS قرار داد تا این سامانه بومی بتواند بر اساس ساختارهای استاندارد تکنولوژی مرتبط انواع فرآیندهای صنعتی مانند فرآیندهای نیروگاهی، نفت و گاز، حمل و نقل و … را با هر سطح از پیچیدگی کنترل نماید.

در پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، برخی فناوری‌های روز در راستای مهندسی ارزش پروژه انجام شده است که بهینه‌سازی سیستم تغذیه آب بویلرهای بازیاب حرارتی و کاهش تعداد پمپ‌ها و مخازن مربوطه، استفاده از مشعل‌های اضافی جهت افزایش ظرفیت و جبران کمبود توان واحدها در فصول اوج مصرف و … از جمله این موارد است. همچنین در راستای حفظ و حراست از منابع آبی کشور، با به‌کارگیری آخرین تکنولوژی‌های تولید آب خام در این پروژه (CEDI)، آب مصرفی نیروگاه بیش از ۷۳ درصد نسبت به نیروگاه‌های مشابه پیشین کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت برق تولید برق برق نیروگاه برق وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی